AnnaMaria83 skrev 2013-09-20 09:54:44 följande:
Ja skönt att dela detta med någon. Jo har förstått att man får lämna en hel del prover vilket jag har läst på lite om. Jag jobbar själv som sjuksköterska på sjukhus så fördelen jag har där är att jag kan be en kollega ta alla prover som ska tas så slipper man passa tider, så det känns skönt, bara proverna tas på rätt dagar osv. Det är svårt att inte låta barnönskan ta över hela livet, går inte att sluta tänka på bara sådär. Men jag tar det med större ro nu än 2011 när vi började försöka, var mycket mer stressad då av någon anledning. Nu känns det skönt när vi bestämt oss för utredning så att man får veta om det finns några hinder. Vilka prover skall du ta nu framöver? Är det provtagning vid många olika datum?
Så smidigt att jobba på sjukhus och kunna be en kollega ta proverna!
Jag ska börja med att lämna prover dag 3 och jag tror att det är LH, FSH, TSH, AMH....och så ska maken lämna spermaprov. Mannen ska först gå på ett eget besök och få instruktioner om spermaprovet och sen ska han lämna provet, de gör tydligen så av någon anledning. Hade varit smidigare om vi fått de instruktionerna vid första besöket, men vad gör man, man orkar inte alltid vara envis....
Det är märkligt det där med barnönskan, ibland känns det ok och jag kan även tänka att vi kan nog leva utan barn men sen nästa gång tanken dyker upp så känns det helt åt andra hållet....Det jobbiga är att jag har en kollega som är gravid, en annan som gör IVF och en som precis börjat försöka så det blir en del barnsnack och mycket gravidsnack...och självklart får dom prata om det men jag har inte berättat om vår situation och jag vill inte berätta heller, eller jo kanske för hon som gär IVF för hon fattar ju hur det är att längta men de andra verkar inte fatta alls hur det är att längta och ha svårt att bli gravid och de har sagt en del knäppa saker som jag och IVF-tjejen säger emot för det är så knäppt...så jag vill inte berätta för de andra 2....jobbigt att höra snacket varje dag....suck!