• MissOlzon

Problem med Emmaljungas klädsel (Protex)

Hejsan

Jag undrar mest om det är någon annan som haft eller har problem med Emmaljungas tyg efter de lanserat Protex typen istället för det "gamla" materialet?!

Jag har efter två månaders användning fått som repor i tyget där man ser den ljusa undertill (vagnen är marinblå) båda på suflett och de två "locken" till sitt och liggdel. De hävdar då såklart att det är mitt fel och inte ett produktionsfel. Men jag har haft en Due Edge i svart och har inte en repa och den var ttre år gammal! 

• Svar på tråden Problem med Emmaljungas klädsel (Protex)
  • Emmut

Ingen sådan antydan på min vagn som använts flitigt i snart 6 månader iaf.

Mondial duo, svart.

• yodi

våran nitro är över två år nu och är fortfarande hur fin som helst i tyget.

• CamillaSohlberg

Nej jag har också en nitro och den är flitigt använd inte speciellt "försiktig" med tyget och det är inte ett märke på tyget det måste ju vara nått fel på ditt tyg såvida inget djur eller nått vart på vagnen?

• Pandamamma79

Vi har haft en nitro i nästan tre år nu. Den är tokanvänd, nu inne på andra användaren och inte en enda repa, också marinblå.

Du kanske fått ett måndagsexemplar... 

• MissOlzon

Ingen aning vad som är fel med någon hjälp fån emmaljunga har jag inte fått. Kommer aldrig rekommendera Emmaljungan till någon igen :( Så himla besviken på 8000;- och den ser ful ut...

• yodi

det var tråkigt men är vagnen bara två månader gammal? i så fall hade jag kontaktat konsument ombudsmannen, då det bör gå på garantin. jag kan ha fel men har för mig att är det inom sex månader så är det upp till dom att bevisa att du har gjort fel, men är det efter 6 månader så är det upp till dig att bevisa att felet är ett fabrikationsfel.

så kolla med konsumet ombudsmannen, dom borde veta   

• stor grön drake
    yodi skrev 2013-10-06 20:59:40 följande:
    det var tråkigt men är vagnen bara två månader gammal? i så fall hade jag kontaktat konsument ombudsmannen, då det bör gå på garantin. jag kan ha fel men har för mig att är det inom sex månader så är det upp till dom att bevisa att du har gjort fel, men är det efter 6 månader så är det upp till dig att bevisa att felet är ett fabrikationsfel. så kolla med konsumet ombudsmannen, dom borde veta   

Håller med! Kontakta KO, detta är inte okej!
Svar på tråden Problem med Emmaljungas klädsel (Protex)