• stressad74

vårdnadstvist

jag är mitt i en vårdnadstvist och skulle vilja komma i kontakt med andra som varit eller är i samma situation. titta gärna på min profil. jag är ny här och vet inte hur man gör 

• Svar på tråden vårdnadstvist
  • häxan surtant01
    stressad74 skrev 2013-09-18 13:01:30 följande:
    jag är mitt i en vårdnadstvist och skulle vilja komma i kontakt med andra som varit eller är i samma situation. titta gärna på min profil. jag är ny här och vet inte hur man gör 
    hej jag går också igenom detta ska till rätten på måndag 14 okt
  • Arezo

Hej, Samma här. Muntlig förberedelse i Tingsrätten hölls i våras, fick interimistiskt beslut. Familjerätten har gjort utredning. Allt klart inför huvudförhandling som sker inom kort.

• IafiaE

Jag är i början av en tvist, skall träffa advokaten nästa vecka. Skulle också behöva hjälp. Vad går dom igenom vid Muntlig förberedelse och hur viktigt är den inför huvudförhandlingarna?

Mammma
  • LonelyPlanet

Jag har varit där, och träffar många som är där/varit där: sitt lugn i båten, var lugn, tänker jag mest. De flesta går bara till muntlig förhandling och inte längre, av de jag ser och visar man upp minsta samarbetsförmåga så blir det ju så; man ska samarbeta å forts gem vårdnad. Jag har bara sett en-två fall där det blev dom: eller ja, ett då ena parten nog inte ens dök upp till förhandling, ev bodde långt bort: då fanns inget samarbete och ensam vårdnad blev för uppdykande part. I annat fall skrev nog missbrukande part under ensam vårdnad till den andra. Umgänge kan/ska ju finnas ändå.

Svar på tråden vårdnadstvist