vårdnadstvist
jag är mitt i en vårdnadstvist och skulle vilja komma i kontakt med andra som varit eller är i samma situation. titta gärna på min profil. jag är ny här och vet inte hur man gör
jag är mitt i en vårdnadstvist och skulle vilja komma i kontakt med andra som varit eller är i samma situation. titta gärna på min profil. jag är ny här och vet inte hur man gör
Hej, Samma här. Muntlig förberedelse i Tingsrätten hölls i våras, fick interimistiskt beslut. Familjerätten har gjort utredning. Allt klart inför huvudförhandling som sker inom kort.
Jag är i början av en tvist, skall träffa advokaten nästa vecka. Skulle också behöva hjälp. Vad går dom igenom vid Muntlig förberedelse och hur viktigt är den inför huvudförhandlingarna?
Jag har varit där, och träffar många som är där/varit där: sitt lugn i båten, var lugn, tänker jag mest. De flesta går bara till muntlig förhandling och inte längre, av de jag ser och visar man upp minsta samarbetsförmåga så blir det ju så; man ska samarbeta å forts gem vårdnad. Jag har bara sett en-två fall där det blev dom: eller ja, ett då ena parten nog inte ens dök upp till förhandling, ev bodde långt bort: då fanns inget samarbete och ensam vårdnad blev för uppdykande part. I annat fall skrev nog missbrukande part under ensam vårdnad till den andra. Umgänge kan/ska ju finnas ändå.