• Anonym (Orolig.)

Konstig känsla.

Jag väntar mitt fjärde barn gick in i vecka 9 i måndags. Men jag känner mig inte alls gravid, känner mig säker på att det inte lever där inne... Kan inte förklara men jag känner mig tom och lätt. Mår illa på kvällarna men annars har jag inga tecken på graviditet. Vid min tredje graviditet var jag rejält svullen och mådde så illa vid denna tid.

Ni som fått missfall, när fick ni missfallet och har ni känt på er innan?
    Kan man be om ett tidigt UL?

• Svar på tråden Konstig känsla.
  • lia76

Jag kände mej heller inte gravid i början av graviditeten nu när jag väntar mitt tredje barn och längtade efter rutinUL i vecka 18 och längtade efter att få känna sparkar.... En otroligt lång väntan. Sen blödde jag tre gånger under denna graviditet och oron växte ju ännu mer... Nu är jag i vecka 39 (38+2) (=

När jag var orolig för missfall när jag väntade mitt andra barn (blödde i 6 dagar i vecka 11-12) så ringde jag gynmottagningen för att kontrollera med dem om ett eventuellt missfall... Svaret jag fick var att de göra inget ultraljud bara för att man är orolig (om man inte haft tidigare missfall).
    Skulle det vara ett missfall på gång så kan de ändå inte stoppa det, och även om jag skulle få se ett hjärta slå så kunde det sluta slå någon timme efter ultraljudet...
    Så de bad mej avvakta helt enkelt. Har aldrig känt sådan oro som jag gjorde då. men i vecka 18 vid rutinUL så såg vi en livs levande krabat,

Så länge du inte har riktigt ont i magen, kramp och blödningar så behöver du inte oroa dej (=
    Även om du skulle börja blöda så är det ändå inget tecken på att det kan vara ett missfall.
    Det är vanligt att man inte känner sej gravid i början..
    Brukar mest vara ömmande bröst, illamående och sånt som man kan känna annars med.

Lycka till (= 

(=
Svar på tråden Konstig känsla.