• Mithi

Vilken form av underhållning föredrar du?

Vilken form av underhållning föredrar du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken form av underhållning föredrar du?
  • fluu

Böcker och film främst. Oftast böcker dock eftersom mitt attention span ofta är på en tvåårings nivå och det är lättare att pausa och återuppta böcker Glad

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mamori

Ingen av dem : TV-serier. Tycker filmer är så korta att man inte hinner lära känna personer. Bokserier är lite bättre än böcker.

• Anton Chigurh

I 99 fall av hondra, så är boken bättre än filmen. 

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Grande Rock
    Grande Rock skrev 2013-09-18 01:05:32 följande:
    livemusik
    fast i brist på konserttillfällen går det bra med spotify också
    The Devil Stole the Beat from the Lord
  • Aniiee

du missade tv-spel. Och för de som säger "men det är ju inte finkultur!!!!" så säger jag bara: Du har aldrig spelat ett bra RPG, va?.

Men av de listade så säger jag: Teater. För det har jag så sällan tillfälle att gå på.  

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • dennis02

Det står lika mellan bok och film. Boken triggar igång fantasin och filmen är en visuell upplevelse.

Teater däremot har jag alltid haft väldigt svårt för. Det är ofta överspelat och onaturligt. Lyssnar man t.ex. på radioteatern på P1 så är det bara en massa sinnessjukt gap och skrik. De som dras teatern verkar vara på gränsen till psykiskt sjuka.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Aniiee
    dennis02 skrev 2013-09-18 01:35:01 följande:
    Det står lika mellan bok och film. Boken triggar igång fantasin och filmen är en visuell upplevelse.

Teater däremot har jag alltid haft väldigt svårt för. Det är ofta överspelat och onaturligt. Lyssnar man t.ex. på radioteatern på P1 så är det bara en massa sinnessjukt gap och skrik. De som dras teatern verkar vara på gränsen till psykiskt sjuka.
    Svensk radioteater suger. Engelsk är mycket bättre. Undrar varför.....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Mithi
    Mamori skrev 2013-09-17 23:31:21 följande:
    Ingen av dem : TV-serier. Tycker filmer är så korta att man inte hinner lära känna personer. Bokserier är lite bättre än böcker.
    Bokserier är ju böcker och TV-serier tycker jag hör till film i denna omröstning.
    Film och TV-serie är ändå så pass lika varandra, till skillnad från film och bok som inte alls är speciellt likt.

Själva omröstningen gjorde jag för att se vilken typ av underhållning ni föredrar. 
    Bok representerar underhållning som man läser och där största delen sker i fantasin.
    Film (och TV-serie) representerar underhållning man ser med ögat, inte lika mycket egen fantasi.  
    Teater representerar underhållning som sker precis framför en, kanske mer levande än de övriga två eftersom man faktiskt befinner sig "i" pjäsen eftersom man är där live, till skillnad från bok som sker genom läsning/fantasi och film som sker via en TV-skärm.

Du får gärna rösta på film om du tycker TV-serier är bäst!
    Jag hade aldrig någon tanke på att förklara det i TS, för mig var det så självklart! Ber om ursäkt  
  • Mithi
    Grande Rock skrev 2013-09-18 01:05:32 följande:
    livemusik
    Musik är en helt annan omröstning tycker jag  
    Denna omröstning handlar om vilken typ av berättande historia man föredrar.
    Musik är en sjungande/spelande historia, i film, teater och bok är det tal. Skulle jag gjort en omröstning om musik hade alternativen ungefär varit följande: konsert, musikal, radio, musikprogram (spotify, youtube etc).   
    Aniiee skrev 2013-09-18 01:24:17 följande:
    du missade tv-spel. Och för de som säger "men det är ju inte finkultur!!!!" så säger jag bara: Du har aldrig spelat ett bra RPG, va?.

Men av de listade så säger jag: Teater. För det har jag så sällan tillfälle att gå på.  
    Samma här. TV-spel, såväl som musik, är en helt annan slags underhållning

Svar på tråden Vilken form av underhållning föredrar du?