• Ssofia

Aaaaaaaaaaj!!! Vad har hänt med mina bröstvårtor?

Min dotter är snart 7 månader, och ammar henne ca 3-4 gånger per dygn fortfarande. men sedan ett par dagar tillbaka gör det fruktansvärt ont, som sandpapper när hon suger, precis när hon suger tag som rakblad Skrikandes. när hon ammar sen gör det ont i hela bröstet men främst vårtan. Bröstvårtan ser helt normal ut, men är super öm även när hon inte ammar. Det känns ungefär som det gjorde den första tiden efter förlossningen.

Hon var förkyld förra veckan och har sen dess har hon mycket vitt "torsk" i munnen, kan jag ha fått det i bröstet, eller är det något annat? Förslag på vad det kan vara och vad jag ska göra?

Hur får man bort torsk ur bebisens mun och tunga?

• Svar på tråden Aaaaaaaaaaj!!! Vad har hänt med mina bröstvårtor?
  • krompa

Vichy vatten ska hjälpa. 
    Till barnen har jag borstat vichyvatten på tungan med en tandborste. Mina bröst baddade jag med vichyvatten flera gånger om dagen. Det har hjälpt mig, men helt ärligt vet jag inte om det funkar på riktigt eller om det var en slump. 
    På bvc har de en lösning de kan pensla på tungan och på brösten om torsken inte försvinner. 

• Ssofia

Ok, får kolla vad som finns och prova med minneralvatten. Undra vad torsk heter på engelska... bor i USA, kan ju knappt vara cod Tungan ute

• Ssofia

Åh, tack! Thrus låter bättre än torsk undra varför det heter så...?

Svar på tråden Aaaaaaaaaaj!!! Vad har hänt med mina bröstvårtor?