• Anonym (jag)

Pappa och kriminell!

om 14 dagar kommer pappan till min dotter hem!, efter 1 år i fängelse pga sitt missbruk och kriminalitet..
    han älskar sin dotter och vi älskar honom, mn han visar inga tendenser att vilja ändra på sig..
    och jag är helt emot att klippa banden mellan far och dotter pga hans levende, tycker att han har all rätt att träffa henne och hon träffa han under ordnade omständigheter..

menjag är livrädd, hur ka jag som mamma stötta min dotter? detta året har vart en kamp om att ge henne trygghet å allt annat även vara ensam mamma vilket jag tyckt vart jätte svårt, speciellt att man inte har nån att bolla med dela känslor framsteg osv..

nån som vart med om liknade?
    hur gjorde ni?
    tack 

• Svar på tråden Pappa och kriminell!
  • frappa
    Anonym (jag) skrev 2013-09-16 22:25:54 följande:
    om 14 dagar kommer pappan till min dotter hem!, efter 1 år i fängelse pga sitt missbruk och kriminalitet..
    han älskar sin dotter och vi älskar honom, mn han visar inga tendenser att vilja ändra på sig..
    och jag är helt emot att klippa banden mellan far och dotter pga hans levende, tycker att han har all rätt att träffa henne och hon träffa han under ordnade omständigheter..

menjag är livrädd, hur ka jag som mamma stötta min dotter? detta året har vart en kamp om att ge henne trygghet å allt annat även vara ensam mamma vilket jag tyckt vart jätte svårt, speciellt att man inte har nån att bolla med dela känslor framsteg osv..

nån som vart med om liknade?
    hur gjorde ni?
    tack 
    Du behöver inte kapa bandet mellan din dotter och hennes far.
    Däremot kan du skapa en kontrollerad miljö.
  • Anonym (w)

Min pappa var missbrukare och försörjde sig på kriminalitet när jag var barn och tonåring och det var inte roligt alls :(

• Anonym (Online)

Jag har två barn med en man som idag är både kriminell Missbrukare och det hela gick till en början bra han fick träffa barnen med mig inte själv. På stan eller på andra ställen men ibörjan funkade det jätte bra. Tog ett år och idag har han ingen kontakt alls med sina barn han är i dag uteliggare och har ett sånt tungt missbruk. Barnen frågar vart han är varför han inte kommer mm det är ett rent helvete.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Online) skrev 2013-09-27 12:35:42 följande:
    Jag har två barn med en man som idag är både kriminell Missbrukare och det hela gick till en början bra han fick träffa barnen med mig inte själv. På stan eller på andra ställen men ibörjan funkade det jätte bra. Tog ett år och idag har han ingen kontakt alls med sina barn han är i dag uteliggare och har ett sånt tungt missbruk. Barnen frågar vart han är varför han inte kommer mm det är ett rent helvete.

fy vad hemskt det lät att han är uteliggare och har sånt tungt missbruk.. tycker så synd om såna personer, det finns alltid någon bakom som i ditt fall barnen varför kan folk inte få hjälp innan det gått för långt...

hur gamla är barnen? 
  • Anonym (Online)

Ja det är så sjukt. Och han har kämpat i flera månader gått till socialen själv och bett om hjälp och vad säger dom det är fullt just nu på alla behandlings hem mm. Bara ursäkter. Ändå har sjukhus mm anmält han flera gånger nu har han snart varit uteliggare 1 år och han har gett upp hoppet om att få hjälp. Har oxå ringt flera gånger men dom hjälper inte. Det är hemskt att träffa på han liggandes ute vid en skog mm. Tror inte han kommer överleva vintern vad gör man??

• Anonym (hmmm)

hmmm, efter två sidor i missbruksdelen så är jag helt chockad över hur mycket korkade föräldrar det finns här, "min man är alkoholist och sexmissbrukare" "mina barns pappa är en kriminell missbrukare" ÅH HERREGUD VILKEN KATASTROF skriver ni som...

Men svara då på frågan hur NI MAMMOR kunde va så jävla korkade och skaffa barn med era monster till ex???? Har ett 9 årigt drogmissbruk som jag kämpat med det senaste halvåret och trots mina 31 år, älskar barn men jag vill kunna lita på mig själv först,

har hänt att jag gjort 2 av mina ex gravida men det fanns inte en tanke på att behålla det..... ta hand om ett litet liv samtidigt som jag drog i mig amfetamin dagligen - NEJ....

Och kom nu inte och säg att "han började knarka när mitt barn var född" Är man i ålder för att skaffa barn så är den möjigheten att ta ett snedsteg ner i drogträsket förbi.....

skäms på er och sen kunna med att sitta här och klaga....

Svar på tråden Pappa och kriminell!