• Anonym (Vill flytta)

Flytta och sen?

Jag är ensamstående med min 3 åring och i somras tyckte han det var dags att börja träffa barnet. Jag kan inte neka umgänge så 1 gång i veckan träffar han barnet en liten stund. han har redan bytt dagar och håller inte tiderna. Han har inte varit världens snällaste mot mig och det vet han själv, därför vi inte kommer överens så bra. Han har aldrig sagt något om att han vill träffa barnet mer eller nåt. Men nu är det så att enda anledningen att jag bor kvar här i kommunen är för pappans skull.. Tänkte flytta när han hörde av sig i somras, förmodligen därför han hörde av sig då han fått höra att jag tänkte flytta härifrån. Hur blir det om jag flyttar säg 10 mil, närmare familjen. Vi kan omöjligt åka fram ochtillbaka varje vecka för bara en liten stund.. Har han automatiskt rätt till varannan helg då istället? Har inte alls mått bra sista tiden och vet inte om jag vågar flytta, orkar inte med ännu en massa strul just nu. Vill bara komma bort från allt och börja om

• Svar på tråden Flytta och sen?
  • Anonym (-...)

Har ni gemensam vårdnad?

• Anonym (flytta)

OM du flyttar nu blir det nog inga problem för dig eftersom han träffar barnet så lite.
    Det är ju inte så att han kommer bli boendeförälder bara för du flyttar när han knappt haft någon kontakt med barnet. Det skulle inte vara för barnets bästa. Dessutom tar en utredning tid om det hamnar i tingsrätten. Kontakta ett ombud/advokat om nu hamnar där. Så mitt råd, flytta snabbt nu när du fortfarande kan. Ju mer han har barnet desto svårare flytta utan att du riskerar något. Umgänge kommer han ha rätt till ändå. Går det till tingsrätten kommer han lätt få varannan helg minst antagligen.

Svar på tråden Flytta och sen?