• BlommanFörDagen

Ni med barn i 5-8 års ålder...äter ni lagad mat på vardagskvällarna?

Hej!

Vill höra hur ni andra gör som har barn i 5-8 års åldern.
    Mina två barn äter lunch på dagis/fritids och även mellanmål vid 14.30 tiden varje dag.
    När vi kommer hem brukar jag laga mat vid 17-tiden.

Jag har alltid lagat varm mat, men ibland vissa dagar före träning o.s.v blir det någon gröt/mackor/fil.

Jag har alltid gjort detta för att vara säker på att barnen får i sig något. Ibland kanske de inte gillar lunchen och då är det bra att vi äter något hemma?

Dock så är 5-åringen sällan hungrig på kvällen.

Hur gör ni andra? Vad tycker ni fungerar bäst?

• Svar på tråden Ni med barn i 5-8 års ålder...äter ni lagad mat på vardagskvällarna?
  • 0305

Japp jag lagar mat varje kväll om det nu inte lyxas till med pizza eller ngt liknande. 
    Som du sa man vet ju aldrig hur barnen ätit i skolan :) 

• Flickan och kråkan

Vi gör likadant. Har en snart 6-åring och en 4,5-åring. Sedan växlar det hur mycket de äter till middag. Beror på hur hungriga de är och hur god de tycker maten är - hemma och i förskolan/skolan.

• Lena

Är uppväxt med lagad mat på kvällen och det gör även vi

• BlommanFörDagen

Hej igen!

Jag är också uppväxt med lagad mat på kvällen, så det har känts bäst så för mig också.
    Då kör jag vidare på det!

• Fridayyy

Japp...just nu när jag är föräldraledig lagar jag mat både lunch och middag. Ibland lite enklare mat men äldsta dottern går i skolan och äter dåligt av skolmaten så jag vill veta att hon äter bra på kvällen i alla fall.

• BlommanFörDagen

Jag behöver bli lite bättre på att planera maten känner jag, och köpa köttfärs när det är billigt och göra grytor, göra plåtar med kötbullar i ugn att frysa in o.s.v... (vill slippa från falukorv och färdig pytt i panna...)

Att slippa fundera på maten det första jag gör när jag kommer hem...

• Duckan

Ja, middag i form av lagad mat varje dag. Det äter vi alla tre.

Svar på tråden Ni med barn i 5-8 års ålder...äter ni lagad mat på vardagskvällarna?