Min man dricker när han är ensam med barnen
Min sambo har äntligen erkänt att han har problem med alkoholen och behöver hjälp. Frågan är bara om han kommer göra något åt det. Droppen kom i fredags då jag kom hem från jobbet vid 21.30 på kvällen och hittade honom packad på soffan! Alla våra tre barn var hemma. De två yngsta sov men den äldsta på 12 år satt ensam på sitt rum och sa att pappa inte brytt sig om henne på hela kvällen. Jag är fortfarande så arg på honom att jag inte vet vad jag ska ta mej till! Känns som alla mina känslor för honom slocknade där o då. Vi har haft en hel del problem till o från även tidigare, inte bara med sånt som rör alkoholen. Nu funderar jag på allvar på att lämna honom. Orkar inte med det här längre. Men det är ju inte helt lätt med tre barn och det känns också som att om jag flyttar har jag ju verkligen ingen koll på vad som händer här hemma. Då kommer jag ju liksom inte hem om han har slocknat på soffan och inte kan ta hand om dem dagen efter. Allt känns så jävla jobbigt. Han dricker mestadels bara på helgerna. Fredagarna brukar vara värst. Han köper en bag in box till varje helg som han dricker själv. Det går inte en helg utan att han dricker.
Jag jobbar tyvärr också mycket kvällar och helger och det skulle ju också göra det svårt att vara ensam. När skulle jag kunna ha barnen då? Går på schema och måste ju jobba de tider jag får. Varannan vecka skulle aldrig funka.
Har försökt prata med honom om hans alkohol problem många gånger, men han vill inte lyssna och han pratar aldrig om det själv heller. Har alltid vetat att han har problem och alltid dricker för mycket, men det känns som att det blivit värre de senaste åren. Vet inte vad jag ska göra... :(