• Grynette

Skulle ni skilja er om ni var gravida i 9:e månaden pga boendesituation?

Jag gifte mig med vad jag trodde var mitt luvs kärlek och är gravid med vad jag trodde var vårat älskade barn.Relationen har varit stormig pga svärfam samt vänner prioriterats högre än fru och barn.

Jag flyttade hit 10 mil från min hemstad och vantrivs.Känner mig ensam och deprimerad.Känner mig inte uppskattad trots att jag gör mitt bästa,städning matlagning heltidspraktik graviditet.Detta jämförs med makens vänner som varken arbetar eller har fruar som gör det utan håvar in alla möjliga bidrag.Känner mig besviken och arg.

Maken vill inte flytta utan bo nära sina vänner och familj medan han själv arbetar i staden jag vill flytta tillbaka till samt kommer hem runt 8-9 tiden.Vill inte vara ensam med bebisen.Vi kunde tydligen flytta själva är svaret,han flyttar inte för min skull.Vad skulle ni göra?Vänta på förändring eller fortsätta livet på egen hand?

• Svar på tråden Skulle ni skilja er om ni var gravida i 9:e månaden pga boendesituation?
  • Anonym

Flytta tillbaka och skriv dig hos tex dina föräldrar innan bebisen kommer annars kommer du få det svårare att flytta.

• Grynette

Jag är skriven hos mina föräldrar eftersom det var ngt strul med adressändringen.Så jag är folkbokörd hos mina föräldrar.Jag har drömt om en lycköig familj men han vill inte vara med på förlossningen.Min familj tycker det är åt helvete med det bristande intresset men han säger att han tydligen älskar barnet.Jag känner ibland att bara han ser vårat barn så kommer vi att bli lyckliga och flytta.Men jag är orolig över att jag kommer vara tvungen att dela vårdnaden om det inte blir så.

• Anonym (12)
    Grynette skrev 2013-09-16 00:35:22 följande:

Jag är skriven hos mina föräldrar eftersom det var ngt strul med adressändringen.Så jag är folkbokörd hos mina föräldrar.Jag har drömt om en lycköig familj men han vill inte vara med på förlossningen.Min familj tycker det är åt helvete med det bristande intresset men han säger att han tydligen älskar barnet.Jag känner ibland att bara han ser vårat barn så kommer vi att bli lyckliga och flytta.Men jag är orolig över att jag kommer vara tvungen att dela vårdnaden om det inte blir så.

I och med att ni är gifta kommer det automatiskt att bli gemensam vårdnad. Flyttar du så har barnet rätt till umgänge med sin pappa och hur umgänget ska se ut får du och pappan komma fram till tillsammans. Vid spädbarn så är rekommendationerna korta och många träffar med pappan i veckan så att barnet även kan knyta an till pappan.
  • EJai

Jag hade flyttat hem igen. För du kommer troligtvis få mer hjälp av din familj. Må bättre av att ha dina vänner nära så du kan njuta av din tid som hemma gående. Stannar du lär du bara känna dig mer låst deprimerad och ev bråka endel om hans tid som han lägger på barnet

• Toppen9

Jag skulle ha flyttat innan bebisen kommer. Enklast så och vill din man inte förändra sina prioriteringar så kommer de inte ändras heller...

• Anonym (flytta hem)

Kan ni inte vara särbo ett tag?

• Anonym (Samma skit här)

Jag jade samma helvete med min första make..flyttade från Sthlm till Uppsala och han vägrade att flytta till sthlm trots att han arbetade dör,jag pluggade i Uppsala med hade praktik i olika delar Eskilstuna Enköping etc...han vägrade flytta trots att jag nådde psykiskt dåligt AB att bo granne med hans nyanlända familj som prioriterade vare j-vla helg och han blev sur om jag åkte till min familj..han kom hem vid 22 och det höll på länge..de behövde "hjälp" med allt från psykiskt stöd till ekonomiskt..sonen och frugan sket han i totalt..jag skötte hushållet med heltidsstudier..Ingen i hans omgivning jobbade inklusive hans syster som då varit i Sverige i 20 år..alla bodde typ 2 min med bilen..jag var också folkbokförd hos min familj som tur var men visste inte att det sanna skälet till att jag inte fick skriva mig där var att han skulle smuggla in sin bror från hemlandet..tillslut så flyttade jag tillbaka och han förfalskade skilsmässopapprena för att hota mig..tackochlov så fullföljde skilsmässan och våran son var då 4 månader..det är det absolut bästa som.hönt mig..kunde fullfölja de 2 sista terminerna på läkarprogrammet..ha  har försökt stämma etc och hade sporadisk kontakt under barnets första år..den när jag gifte om min när barnet fyllt 5 år då stämde han mig igen och hade umgänge med barnet..nu är barnet nästan 9 år och han bor vv sedan 1 år tillbaka..jag har fått 2 barn till och väntar nu mitt 4 :e barn...vi/han har rötter från Mellanöstern 

• Anonym (Utan tvekan!)
    Grynette skrev 2013-09-16 00:35:22 följande:

Jag känner ibland att bara han ser vårat barn så kommer vi att bli lyckliga och flytta.

Tror du verkligen på det själv? Bebisar är överlag skitjobbiga - helt underbara, och man älskar dem ju över allt annat om man är normalt funtad, men skitjobbiga likafullt. Min poäng är att är han inte intresserad nu, när det enda han har är en idealiserad bild av en söt bebis, så kommer han definitivt inte att bli det när verkligheten kommer ikapp, och han står där med bajsblöjor, sömnlösa nätter, spyor osv. 

Jag skulle inte tveka en sekund - jag skulle redan ha flyttat tillbaka hem om jag var du. Jag hoppas verkligen att du också gör det, så att du och ditt barn har en chans att få ett lyckligt liv.
  • Anonym (Ensam mamma)

Skilj dig och flytta fort som fan. Båda dessa saker blir svårare efter att barnet är fött.
    Skriv inte på för gemensam vårdnad. Hoppas du har ett bra nätverk.

• Anonym (Vackra Vera)
    Anonym (Ensam mamma) skrev 2022-04-17 15:07:54 följande:

Skilj dig och flytta fort som fan. Båda dessa saker blir svårare efter att barnet är fött.
    Skriv inte på för gemensam vårdnad. Hoppas du har ett bra nätverk.

Tråden är från 2013, ungen går redan i mellanstadiet.
  • Anonym (Utan tvekan!)
    Anonym (Vackra Vera) skrev 2022-04-17 15:12:53 följande:
    Tråden är från 2013, ungen går redan i mellanstadiet.
    Suck, ännu en tråd som nån lustigkurre väckt upp... varför gör man så? Nåja, det jag egentligen skulle säga var att jag undrar hur du ser när tråden är ifrån, det enda jag kan se är att det står "äldre 16 sep"?
  • Anonym (Vackra Vera)
    Anonym (Utan tvekan!) skrev 2022-04-17 17:16:11 följande:
    Suck, ännu en tråd som nån lustigkurre väckt upp... varför gör man så? Nåja, det jag egentligen skulle säga var att jag undrar hur du ser när tråden är ifrån, det enda jag kan se är att det står "äldre 16 sep"?
    Du ser det när någon citerat ts, då står datumet med årtal.
  • Anonym (Utan tvekan!)
    Anonym (Vackra Vera) skrev 2022-04-23 12:23:00 följande:
    Du ser det när någon citerat ts, då står datumet med årtal.
    Aaah! Smart :) Tack!
Svar på tråden Skulle ni skilja er om ni var gravida i 9:e månaden pga boendesituation?