• Avonlea

Bör man unvika att åka vattenskidor om ...

... man misstänker att man är gravid? Vi har blivit utbjudna i helgen att åka vattenskidor ( obs, första gången för mig, så jag kan nog ramla en del! ) Jag är ju rädd att det kan bli tidigt missfall pga detta.

Borde jag låta bli att delta?

Vet att normalt sett så kan man motionera som vanligt i de flesta sporter, men för mig låter detta lite mer ovanligt.

Nån som vet? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Bör man unvika att åka vattenskidor om ...
  • nellib

I vanliga fall åker jag alltid vattenskidor på somrarna. Är ganska skicklig men en olycka händer så lätt. Jag tar det säkra före det osäkra och undviker denna sport helt och hållet nu när vi försöker bli med barn.

• Avonlea

Tack, det var precis ett sånt svar jag behövde. Jag kände nog att jag inte ville vara med, men tänkte att jag kanske är fånigt försiktig då. Tack igen!

• JsN

Om det är så tidigt att du inte ens vet huruvida du är gravid så kan du lungt åka vattenskidor. Tills du har testat positivt kan du leva som vanligt.

Även om du är gravid så har jag mycket svårt att förstå på vilket vis det skulle kunna vara skadligt att åka vattenskidor. Om du mår bra så går det alldeles utmärkt!

• Avonlea

Hmm, nu blev jag osäker igen.. Får fundera vidare. Jag kommer hursomhelst att testa imorgon ifall mensen fortfarande inte har kommit, så då vet jag ju säkert. Tack för ditt svar JsN!

Svar på tråden Bör man unvika att åka vattenskidor om ...