2dagar i veckan, ska han betala mer eller mindre i underhållsbidrag? Hur gör ni?
Jag försöker förstå hur det fungerar med underhållsbidrag egentligen.
Idag har pappan barnet 2 dagar i veckan, alltså 8 dagar per månad.
Och betalar 400 kronor i månaden, är det rimligt? bör han betala mer eller mindre?
Jag försökte kolla på försäkringskassan angående underhållsbidrag, måste då skriva i vad barnet kostar per månad, men jag har ingen aning vad sonen kostar per månad exakt?
Sonen är 3 år gammal, jag betalar blöjor, samt hans barnförsäkring på190:- per månad. Det blir 300:- i månaden för blöjor och försäkringen då det går åt väldigt få blöjor per månad nu, så 150:- av dem 500 går till det.
Kläder delar vi oftast på, jag köper endel extra då och då, kan vara en tröja eller ett par byxor och då står jag för det själv. Men vid större inköp tex höstkläder då det blir flertal plagg, så delar vi på kostnaden, samma gäller vid köp av skor och ytterkläder.
Jag får även hela barnbidraget.
Så nu undrar jag hur ni andra gör? Hur mycket är rimligt? för mig spelar det ingen roll om han ska betala mer eller mindre, bara det blir rätt summa.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-15 18:52
summan han betalar är 400, ser att jag råkat skriva 500 en gång. Men det är 400 som stämmer.