• Anonym (Kört?)

Kan det vara något annat än MA?

Hej!

Jag är gravid i vecka 6+6 och ända sedan jag fick veta att jag är gravid
    har jag mått hur bra som helst, vilket oroar mig enormt. Hade lite känningar i
    bröstvårtan förra veckan, men nu är det som bortblåst. Klöks då och då
    men mår inte direkt illa.

Just nu så känner jag mig verkligen ogravid. Någon som haft likadant och som det gått
    bra för eller bör jag ställa in mig på att det är ett MA? 

• Svar på tråden Kan det vara något annat än MA?
  • Anonym (Likadant)

Alla är ju olika och kan inte garantera något men jag mådde oförskämt bra under min graviditet. Kräktes inte, inget ont eller så. Dröjde till ultraljudet som jag fattade att jag faktiskt hade en bebis i magen :)

• Anonym (nn)

Symptom kan komma och gå. Jag känner många som helt plötsligt inte känt något alls, där allt varit precis som det ska. Det är fortfarande tidigt, många känner inte symptom förrän senare, och många har knappt symptom alls. Så fortsätt ta hand om dig och ge inte upp hoppet!

(Och skulle det sorgliga inträffa att det är eller blir MA, så kommer ni hinna sörja tillräckligt ändå. Ta inte ut det i förskott.)

• Anonym (Kört?)

Skulle så gärna vilja göra ett VUL. Står inte ut med tanken på att ev gå till v 18 och för att sedan där få veta att graviditeten avstannat.

Just att brösten sluttat ömma känns ju oroväckande om man läser här på FL, men som du säger anonym (nn) så är det väl egentligen bäst att inte sörja i "förskott".

• Anonym (Emelie23)
    Anonym (Kört?) skrev 2013-09-15 16:59:00 följande:
    Skulle så gärna vilja göra ett VUL. Står inte ut med tanken på att ev gå till v 18 och för att sedan där få veta att graviditeten avstannat.

Just att brösten sluttat ömma känns ju oroväckande om man läser här på FL, men som du säger anonym (nn) så är det väl egentligen bäst att inte sörja i "förskott".
    Gör kub test så får du ju veta tidigare.

Själv ska jag på vul nästa måndag den 23:e för jag är orolig för MA.

Mina symtom är helt borta sen 3 veckor tillbaka och har inte kommit tillbaka heller..
    Mår jätte bra... Så är grymt orolig.. Så nästa måndag återstå att se.

Men det finns de som mår bra hela graviditeten.... Inbillar mig med och säger till mig själv att eftersom jag mår så bra så är det en pojke.. Skrock ;))  
  • Anonym (Kört?)
    Anonym (Emelie23) skrev 2013-09-15 17:03:20 följande:
    Gör kub test så får du ju veta tidigare.

Själv ska jag på vul nästa måndag den 23:e för jag är orolig för MA.

Mina symtom är helt borta sen 3 veckor tillbaka och har inte kommit tillbaka heller..
    Mår jätte bra... Så är grymt orolig.. Så nästa måndag återstå att se.

Men det finns de som mår bra hela graviditeten.... Inbillar mig med och säger till mig själv att eftersom jag mår så bra så är det en pojke.. Skrock ;))  
    Åh hoppas allt går bra för dig! Avstannade dina symtom också helt tvärt? 

Här får man inte KUB om man är under 33, men funderar på att söka mig privat för att göra ett 
    VUL och ev KUB om det skulle visa sig att den är någon kvar i magen.  
  • Anonym (Emelie23)
    Anonym (Kört?) skrev 2013-09-15 17:06:49 följande:
    Åh hoppas allt går bra för dig! Avstannade dina symtom också helt tvärt? 

Här får man inte KUB om man är under 33, men funderar på att söka mig privat för att göra ett 
    VUL och ev KUB om det skulle visa sig att den är någon kvar i magen.  
    Ja de försvann helt.. 

Ja men gör det, eller ljug ihop något för din bm att du blött eller något..
    Skulle aldrig orka vänta så länge, borde inte ens vara lagligt om man är orolig och vill veta.
    En undersökning går så fort.. Tar mer skada av att få veta senare en tidigt om något skulle vara fel.. 

Lycka till.. 
  • Anonym (Kört?)
    Anonym (Emelie23) skrev 2013-09-15 17:17:01 följande:
    Ja de försvann helt.. 

Ja men gör det, eller ljug ihop något för din bm att du blött eller något..
    Skulle aldrig orka vänta så länge, borde inte ens vara lagligt om man är orolig och vill veta.
    En undersökning går så fort.. Tar mer skada av att få veta senare en tidigt om något skulle vara fel.. 

Lycka till.. 
    Jo men lite så jag tänker också Det är väl bättre att få reda på att något inte är bra nu istället för att gå i flera veckor till och oroa sig för att sedan få bekräftat att oron stämde eller att mått dåligt helt i onödan.
  • Förväntansfull0406

Varför göra kub??? Ring en privat Gyn mottagning. De tar emot en mot en dyrare slant. Te era känslor på allvar. Jag fick konstaterat ma för drygt två veckor sedan. Jag mådde vansinnigt illa ändå men just brösten hade slutat ömma långt innan. Mitt foster slutade växa i V6+6 och jag va i v 11 när jag skrapades.

Som sagt! Åk och gör ett vul om ni är oroliga. Efter v 7+0 ser man i de flesta fall ett tickande hjärta. Men ännu bättre är om man kan vänta till v 9+0

• Anonym (Kört?)
    Förväntansfull0406 skrev 2013-09-21 21:16:56 följande:
    Varför göra kub??? Ring en privat Gyn mottagning. De tar emot en mot en dyrare slant. Te era känslor på allvar. Jag fick konstaterat ma för drygt två veckor sedan. Jag mådde vansinnigt illa ändå men just brösten hade slutat ömma långt innan. Mitt foster slutade växa i V6+6 och jag va i v 11 när jag skrapades.

Som sagt! Åk och gör ett vul om ni är oroliga. Efter v 7+0 ser man i de flesta fall ett tickande hjärta. Men ännu bättre är om man kan vänta till v 9+0
    Beklagar verkligen ditt MA.

Jag vart så orolig att jag bokade ett privat VUL i fredags och där kunde man se ett lite hjärta ticka. Brösten har kommit tillbaka och illa mår jag som bara den. Bättre att kolla upp istället för att gå runt och må dåligt.  
  • Anonym (...)

Tidiga ul skiljer sig otroligt mellasn olika ställen.

Här i Jönköpings län blev jag erbjuden att antingen att göra ett nupp-ul el daterings-ul kostnadsfritt. Daterings-ul är nog rätt nytt, men gratis nupp-ul för alla har varit iaf tre år om det inte är fyra. Både jag o flera vänner som var under 30 blev erbjudna det då.

Svar på tråden Kan det vara något annat än MA?