• Stinen10

Någon med pco som blivit gravid efter att ha slutat ta p-piller?

Har en dotter som jag fick i augusti -12, hon blev till med hjälp av Puregon-sprutor.
    Har börjat ta Yasmin p-piller nu pga att vi ska försöka få till ett syskon med start i mars. Tydligen är det bra för pco-are som sällan har egen äl/mens att ta dessa piller. Regelbundenheten som pillrena ger gör att man är väldigt fertil dom närmsta månaderna efter avslutad p-pillerkur och kan därmed göra att man blir gravid utan på "det gamla herderliga sättet"...

Är det någon som har någon erfarenhet av detta som dom kan dela med sig?

Tack på förhandKyss

• Svar på tråden Någon med pco som blivit gravid efter att ha slutat ta p-piller?
  • Pling123

Jag åt yasmin innan vi fick vår dotter. Då visste jag inte att jag hade pcos , det konstaterades nu när vi försökt med syskon till henne i över ett år. Efter att jag slutade med yasmin så tog det ca 5 månader tills jag var gravid. Känns ju lite konstigt att börja äta p-piller när man vill bli gravid men det kanske vi måste överväga också.

• LillaMiraklet

Det beror nog helt på hur mycket äggblåsor man har kvar om man lyckas bli gravid efter p-piller stopp, min kropp har fungerat jätte bra med p-piller men sen har min kropp fått en enda chans innan kroppens egna hormoner styrt så det varit lönlöst.
    Har inget barn sedan tidigare men har fått förklarat för mig att just nu är det ingen ide att testa själv eller ens med pergotime eftersom jag fortfarande har för mycket ägg, ivf är för mig det enda alternativet just nu men att jag så småningom sen med tiden kommer att ägglossa och bli gravid spontant.
    Men det är ju alltid värt att testa, din kropp kanske blivit bättre efter graviditet annars kan du säkert boka tid hos en erfaren gyn som kan kolla hur det ser ut med äggblåsor i äggstocken och där med bedömma hur chanserna ser ut att lyckas utan hormoner.

Svar på tråden Någon med pco som blivit gravid efter att ha slutat ta p-piller?