Ni tjejer som har dubbla linnen...
... Varför har ni det för? :)
Har märkt att alltfler kvinnor och tjejer brukar ha dubbla linnen på sig, och nu kommer en nyfiken fråga på varför?
Oftast är det mammor har jag upptäckt :)
... Varför har ni det för? :)
Har märkt att alltfler kvinnor och tjejer brukar ha dubbla linnen på sig, och nu kommer en nyfiken fråga på varför?
Oftast är det mammor har jag upptäckt :)
Är det verkligen dubbla linnen, eller är det ett linne med inbyggd BH? Vissa linnen (främst sportlinnen) har ju en inbyggd BH och då kan det se ut som två linnen.
Har alltid haft sedan tonåren.. Har alltid ett tunt linne under vad det än är för något jag har på mig. Känner mig naken med bara ett linne eller tshirt. Brukar oftast ha en snygg lite för urringad blus/ tröja och ett linne under. Tycker det är snyggt.
Jag brukar ha linne under nästan alla kläder, förr var det för att hålla in kärlekhandtag och daller, nu när jag tappat i vikt fortsätter jag med det främst för att jag är lång och har lång överkropp och nästan alla plagg är för korta, jag vill inte ha en glipa mellan överdel och byxor.
Dubbla linnen låter väl lite skumt dock men skulle gissa på ovan nämnda anledningar även där.
För att ett linne sällan är heltäckande och jag vill inte att bhn ska lysa igenom. Speciellt inte på jobbet.
Jag har oftast linne under tröjor osv då jag ammar och inte vill visa hela mig när jag ammar :)
För att ett drar man uppåt och ett neråt när man ammar
Har alltid haft det, tycker det är skönt sen håller det brösten där dom ska va ;)
Det översta är mer löst och ledigt, snyggare. Det undre är lite längre, håller in och döljer bh och håller in magen lite.
Så har jag haft sen jag gick i högstadiet typ, i början var det väl mest för att inte behån skulle synas igenom eller för att "översta" tröjan var genomskinlig. Nu har det mest blivit en vana, försöker gå utan ibland men tycker det känns naket.
Eftersom det understa linnet vill jag ha lite längre så det inte hasar upp över byxlinningen, och då måste det också vara rejält tight för att inte göra det. Men då är det så tight att konturerna på byxorna syns under det och det är inte så snyggt så då har jag ett lösare linne ovanpå
Nu vet jag inte hur gammal du är. Men de flesta mammor har mognat lite och insett att det finns inget pinsammare än när bhbanden hänger ut och det glipar mellan byxor och tröja och linnet är så tunt att naveln syns rakt igenom... Hu så barnsligt.
Jag brukar ha två linnen ibland av flera olika anledningar. Genomskinlig topp - linne under. Ett löst linne över ett tight. Korta tröjor/toppar - linne under. Eller ibland gillar jag att ha ett vitt linne och ett svart (eller svart+gult, rött+lila, vitt+grönt ...), för att se kontrasterna mellan färgerna. Visserligen ser man bara kanterna av det ena, men tycker set blir snyggt ändå