• liveandlove

HJÄLP MIG!

Hej. 
    Jag har ett enormt jobbigt problem. Pappan till mitt barn har beslutat sig för att tatuera sig - hela armen, ut på bröstet och jag vet inte vad. Det jobbiga här är hans motiv, han vill tatuera in destruktiva motiv, såsom döskallar, gravstenar, mörk skog, blod etc. Först var det t o m en diskussion om en hängd man i ett träd! Jag har försökt prata med honom om han har tänkt igenom hur det kommer påverka vårt barn och han säger att det här är genomtänkt och att det inte kommer påverka vårt barn. EGENTLIGEN vill jag inte att han ska tatuera sig överhuvudtaget, men självklart vet jag att det är hans val o att han ska få göra som han vill. MEN hur ska jag få honom att inse att det han tatuerar in på sin kropp alltid kommer finnas där och kommer påverka vårt lilla barn? Jag vill inte att vårt barn ska se blod, gravstenar och mörker som något "normalt", även om vi konstant omges av sådant så ska vi väl ändå inte som föräldrar uppmuntra till detta, och särskilt inte att märka sådant på sin kropp för livet? Nu kanske någon tar illa upp och tycker jag är dum i huvudet som vill ifrågasätta hans val, men jag tycker inte detta är okej! 

Hjälp mig snälla, ge mig råd, hur jag ska göra o vad jag ska göra. Och om någon har någon artikel eller dylikt som kan påvisa att barn påverkas av död och våld negativt. Detta gäller även tv-spel, media, film etc. 

Tacksam för svar
    //En ångestfylld mamma 

• Svar på tråden HJÄLP MIG!
  • fluu

Jag har svårt att tro att pappans tatueringar är det som kommer fucka upp barnet...

Blod ä naturligt för barn, ett skelett är lätt att avdramatisera genom att förklara vad det är. Döden tar också många barn naturligt.
     Du kan inte skydda ditt barn från allt och bör kanske inte göra det heller utan istället lära hen att hantera livet.
    Jag kan själv intyga att det är oerhört jobbigt att komma från en skyddad verkstad direkt ut i det skrämmande livet och inte veta hur man ska hantera det.

Slappna av och möt problemen OM de dyker upp och prata då med barnet. Innan dess behöver du inte ens nämna att det skulle vara något konstigt/läskigt med tatueringarna.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden HJÄLP MIG!