urinprov ug förälder
Jag har fått kännedom om att ug förälder missbrukar cannabis. Vilket föräldern även gjort tidigare i sitt liv i långa perioder om flera år. I dagsläget träffar ug sitt barn 2 gånger/veckan dagtid, ibland själv ibland med mig med, det har ug bestämt själv hur umgänget sker då. Har inga övernattningar. Barnet är 4 år.
Har ringt om råd ang detta med drogerna och familjerätten sa att så länge jag inte märker att föräldern är påverkad inför umgänge är det ok men att jag kan fråga om urinprov om ug vill ha nätter. Jag har ensam vårdnad.
Ug säger sig emellanåt vilja ha nätter men tar inte tag i det sen på riktigt. När nu ug vill det på riktigt kan jag då säga att föräldern får ha nätter när föräldern visat på papper att att inga droger förekommer?
Jag har nästan alltid ställt upp vid byta av dagar, när det är på tal om att ses mer etc. och jag är inte emot nätter sålänge inga droger förekommer. Mina bevis för det hela är andra som berättat om detta, samt utdrag från chat där föräldern pratar om droger föräldern tar.
Även om inte det räknas som riktiga bevis finns det ju starka skäl på olika sätt för att det faktiskt är så och det borde ju då inte vara svårare för föräldern att ta ett urinprov om föräldern vill ha barnet nätter? Kan jag anses förstöra pga det?
Jag vill inte förstöra någon relation, bara att mitt barn ska få vara hos en drogfri förälder nattetid..