• Lerumsmamma

ska inhandla vinterkängor till min 8 månaders son men hur mycket växer foten under de 5 kalla höst/vintermånaderna? kan han ha samma sko hela perioden?

jag har hittat ett par riktigt bra vinterkängor till min 8 månaders son, det är från märket kavat, nu har han storlek 20 men hur mycket växer egentligen foten under vintern?? kommer jag behöva köpa 2 par kängor i 2 olika storlekar?
    kängorna kostar 800 kr så det blir ju ganska dyrt att köpa 2 par... 

• Svar på tråden ska inhandla vinterkängor till min 8 månaders son men hur mycket växer foten under de 5 kalla höst/vintermånaderna? kan han ha samma sko hela perioden?
  • Duckan

Kan han gå? Behövs ju inte skor annars. Hur som, vi köper skor med växutrymme och de passar hela vintern.

• castafiore

Jag köpte skor när mina barn lärde sig gå. Tills dess var det raggsockar och åkpåse.

• nozpa

Skorna kommer förmodligen inte sitta så bra innan han kan gå riktigt med dom. Hade väntat med skor tills han kan gå.

• Niju

Ja hade nog väntat med skor tills han kan gå, och sen köpt mätt fötterna och köpt ett par skor 2 cm längre.

• Lerumsmamma

han står och är väldigt aktiv, sitter aldrig still, det ska hoppas och klättra på saker hela tiden, vi var tvungna att köpa skor till honom redan nu för han älskar lekplatsen och där är vi dagligen, funkar inte att stå på strumpor i sanden och eftersom han gillar att klättra måste ju fötterna skyddas av skor så han inte får ont så höst/vinterskor måste han ha. 
    så är det någon som vet hur mycket foten på en pojke växer under denna period ca?  

• Lerumsmamma
    Niju skrev 2013-09-12 20:55:48 följande:
    Ja hade nog väntat med skor tills han kan gå, och sen köpt mätt fötterna och köpt ett par skor 2 cm längre.
    det stämmer nog bra, läste på en hemsida som säljer barnskor att man ska lägga till 2 cm på barnets fot då man beställer vinterkängor :)
  • stickkontakt

Det är ju omöjligt att veta hur mycket foten kommer växa. Min dotters fötter växte 1 cm på en månad när hon var i den åldern, mätte i butik båda gångerna så jag litar på mätningen. Jag skulle nog inte köpa två par nu. Frågan är om du ens behöver köpa vinterskor alls ännu? Kanske bättre att vänta så sent som möjligt och köpa då. 

• Lerumsmamma
    Cornellia skrev 2013-09-12 21:00:34 följande:
    www.kavat.com/mat-fotter/
    tack :) tyvärr är det något fel på sidan för det gick inte att klicka sig vidare på rubrikerna under "mäta skor"
Svar på tråden ska inhandla vinterkängor till min 8 månaders son men hur mycket växer foten under de 5 kalla höst/vintermånaderna? kan han ha samma sko hela perioden?