• Mine18

Fråga angående avslaget och bada badkar

Hej! Det var en månad sen jag fick min dotter. Och nu har jag i tre dagar inte haft någonting förutom lite lite "gult" avslag, knappt någonting, lite stänk liksom.. Och har läst lite på nätet dem som fått ok av bm att bada om man skurar badkaret rent innan osv? Är det ok att bada då? Vad har ni fått för svar av bm ?
    Tacksam för svar :) kram

• Svar på tråden Fråga angående avslaget och bada badkar
  • Thirtyplus

Den enda "varning" jag fick av förlossningen var att inte ha sex utan kondom på 8 veckor. Vi låg dock på neo och fick komma hem på permis först efter 4 veckor och då badade jag.
    På återbesöket till MVC så fick jag först då veta att det snart var okej att börja bada igen (och använda tampong), då det snart gått 8 veckor.
    Ingen hade ju informerat mig om badning så det hade jag ju redan gjort...
    Jag hade avslag (typ som en liten köttbit som kom ut i vecka 6) efter att jag badade och de brunaktiga "flytningarna" hade jag till vecka 7.

• Thirtyplus
    Thirtyplus skrev 2013-09-14 19:17:35 följande:
    Jag hade avslag (typ som en liten köttbit som kom ut i vecka 6) efter att jag badade och de brunaktiga "flytningarna" hade jag till vecka 7.
    Förtydligar detta... Det var alltså inte direkt efter badningen som avslaget var, utan att jag då alltså badade innan avslaget slutat.
  • Mine18

Förstår vad du menar ja har typ ibget i bindan så ja ska bada till nästa helg tror ja :) för att va på säkra sidan

• Tallen

Jag har badat badkar varje dag sedan vi kom hem från BB för 5 veckor sedan- detta rekommenderade läkaren då jag blev klippt- första veckan bara i vatten och därefter med lite salt eller sårlösning.

• Mine18

Jag blev också klippt ! Då borde de verkligen inte vara någon fara ju..
    Typ alsislösning i eller?

• Tallen

Jag bor utomlands och här heter den Savlon, är en antiseptisk lösning som man även baddar sår med etc, lite som Salubrin tror jag.

Svar på tråden Fråga angående avslaget och bada badkar