• Anonym (MA)

Ont och ensam

Jag bara ligger här. Fick veta för några dagar sen att barnet nog varit död över en månad. Mannen reste bort dagen efter, kommer hem ikväll. Vaknade nu av ont i magen. Jag är jätterädd och bara gråter, det fanns en liten chans att dom skulle hitta hjärtljud på måndag när vi skulle få komma tillbaka. Han ringde nyss och vill att jag ringer någon. Men jag vill inte ha "någon" jag orkar inte ha någon här, någon som ska vänta i timmar med mig. Ska jag ha med den personen när mitt döda barn kommer? Jag klarar inte av det här. samtidigt vill jag bara skrika att någon ska hjälpa mig, ta bort den här mardrömmen. Ja vill ha hem honom. Jag vill att han håller om mig och älskar mig. Ont och ensam och jag vill inte. Men vill inte ringa någon heller. Jag orkar inte med någon annan

• Svar på tråden Ont och ensam
  • yodi

många kramar, har själv haft ett ma och det var ingen höjdare direkt

har du verkligen ingen god vän som du kan ringa? 

• Kath01

Vet inte vad jag kan säga.. Önskar det fanns nått bra. Kram!

• Anonym (MA)

Jag bad honom komma hem men han sa att vi syns ikväll. Jag ringer någon om jag måste åka på akuten, dom sa att jag skulle åka in om det blev värre. Inte för att jag förstår varför, finns väl inget att göra åt det

• min Ella

Usch jag lider med dig. Förstår precis känslan av att inte orka med någon annan, men ändå vilja ha hjälp. Det är som att när man som mest behöver någon så orkar man inte be om hjälp. 
    Själv trodde jag att jag skulle dö av smärtorna och var nära att åka in till akuten, men för mig kändes det bättre att vara hemma när det kom ut. Kanske känns det så eller annorlunda för dig. Oavsett så hoppas jag att han hinner hem till dig och kan krama om dig!!!! 

Svar på tråden Ont och ensam