• LindaMamman

Missnöjd, gasig, ammande 4 månaders, vilken ersättning ska man börja med?

Jag har helammat i lite mer än 4 månader. Sen några veckor tillbaka har jag en mycket missnöjd bäbis. Han följer kurvan, men sover dåligt - vaknar 1g/timme, gnäller hela dagarna UTOM just är han ätit. Han vill äta varannan, max var tredje timme dagtid - oftare kvällstid. Det verkar som om det finns 2 läger - de som säger FORTSÄTT AMMA, och andra som säger: prova ersättning, det gjorde vi och det har funkat. 
    Så nu vill jag prova det senare. Han följer som sagt kurvan men kanske känner han sig inte hungrig? Han är otroligt gasig trots att jag provat att utesluta det mesta. Så, vad ska man börja med för ersättning egentligen? Vilken flaska och hur mycket? Tips, tack! :) 

• Svar på tråden Missnöjd, gasig, ammande 4 månaders, vilken ersättning ska man börja med?
  • De5pojkarna

Jag har 3 flaskbarn.. Å dem lever ännu...

Jag har kört med Nan1 till alla 3.. Den e ganska mild. Många blir tröga i magen av Sempers. Men det e min erfarenhet bara.. Mina kunde inte äta Semper.. 

• voldis

Nan 1 tycker jag är bra. Min 3 månaders har bara vart hård 1 gång

• Rosa Fluff

Hej TS. Har du provat utesluta ALLA mjölkprotein produkter? Min son hade exakt de där symptomen och han är allergisk..

Svar på tråden Missnöjd, gasig, ammande 4 månaders, vilken ersättning ska man börja med?