• Coxia

Amma i sjal

Hej.

Nån som är en fena på att amma i sjal? Jag kunde göra det när min kille var mindre, men inte nu längre. Han är nu 3 månader. För att han nu ska ta bröstet måste jag ha ett kraftigt tag om det med ena handen och stötta. Det är som om han inte suger sig fast längre utan ska ha maten serverad. Då kan jag inte amma i sjal om jag inte får stöttat bröstet och han ligger helt rätt. Men han börjar ju bli så lång att han inte får plats i sjalen. Hur gör ni? 

• Svar på tråden Amma i sjal
  • ViVäntarLois

Jag sätter sjalen lite längre ner så att huvudet hamnar mer i rätt höjd. Ju äldre de blir desto mer kan de ju sitta på rumpan istället för i grodposition också, min äldsta är 2,5 år nu och ammar i sjalen.

Sedan har jag gillat läget när det kommer till att hjälpa till att hålla bröstet på plats med en hand periodvis. Jag upplevde att det "kommer och går" lite hur mycket man behöver hjälpa till (vid tre månader börjar man ju bli ganska nyfiken av sig och kanske därför inte kämpar lika hårt för att få behålla bröstet). Även om båda händerna inte är fria då så får man i alla fall en hand över :p

Svar på tråden Amma i sjal