• beccagranen

trasiga knän barnbyxor

Hur gör ni med byxor som får hål i knäna? Har en sexåring som gjort hål i tre par byxor de senaste veckorna, nu senast idag. Ett par helt nya byxor med en reva på ca 10cm efter att ha snubblat på asfalten. Känns surt att slänga så många par byxor för flera hundra varje gång. Har ni några bra knep på snygg lagning? Eller hur glr ni andra?

• Svar på tråden trasiga knän barnbyxor
  • puss

Man man sprätta och laga inifrån.

Eller gå med trasiga braller, det är ok det med.

Har köpt trasiga jeans tex (asså nya på 'ffärn).

• stickkontakt

Sy på en lapp? Billigast är väl om man tar ett par gamla byxor och klipper lappar från, men det finns även laglappar med roliga motiv att köpa.

• beam82

Vet inte vad som händer med mina inlägg...
    Laglapparna från h

• beam82

Hahaha jaså, tack!
    Okej, då tar jag upp lite mer plats i den här tråden då! Laglapparna från hm är bra och billiga, dessutom enligt sonens tycke väldigt coola. Så! Äntligen kanske det funkade!

• whitestar

Därför jag har börjat köpa jeans nu när sonen börjat 6-års som är mer hållbara än mjuka byxor.Alla andra byxor lyckades sonen göra hål på efter några dagar bara..

• beccagranen

Många bra tipps, tack! Ja får väl spana på laglappar, vi brukar oftast ha jeans, men de senaste två paren var tunna från kappahl, typ vindbyxa? Var perfekt under de senaste dagarnasnväder då jeans är för varm nu.

• Indianica

Har en extrem slitvarg till son och tyckte inte mina laglappar blev så snygga...men det är ju billigt med laglappar, klippa till egna eller köpa...

Jag har i flera år köpt Isbjörns trapper pant till sonen, de kostar 7-800 kr paret , men då kan ha ha ett par och använda dem flitigt i ett år. De har redan färdiga förstärkningar på knäna. I år köpte jag liknande byxor ifrån Haglöfs, byxor med förstärkta knän och bak. Som mjukisbyxor köper jag alltid Pumas, de har tjockt tyg som håller sig hela länge, i övrigt är jag inget "märkesfreak", men just byxor vill jag gärna slippa tänka på och laga och då är det värt att köpa lite dyrare.

• YokohamaNr2

Är det en reva eller mindre hål så har jag stryka på lappar som jag stryker på byxorna på avigsidan, funkar bra tycker jag

• Tellme

Hej. Slank in på den här tråden som i och för sig har några månader på nacken, men måste bara tipsa om Ossoami, ett helt nytt barnklädesvarumärke som satsar på just slitstarka byxor till barn. Mina tre killar har haft deras byxor i två månader nu och det syns verkligen ingenting på dem.Knappt att man tror att det är sant, för de sliter i vanliga fall sönder knäna på nya jeans efter några gångers användning. Jag köpte Ossoami-byxorna i en butik här i Göteborg, men har sett att de även har en webshop där man kan handla direkt.

• Fereshte Karimi

Lappar barnbyxa är jag fixar den..Jag är sömmerska och jobbar med den.. Kontakat mig om du vill jag fixer dem byxor.. Det kostar billigt.. Med hälsningar Fereshte Karimi

• tulip79

Jag klipper ut egna laglappar. Oftast blir det stjärnor. Jag gör en bakvänd applikation. Lägger laglappen på insidan o nålar fast lappeN. På framsidan har jag ritat av mönstret jag ska sy, t.ex en stjärna. Sicksackar längs markeringen. Klipper bort överflödigt tyg på baksidan. Klipper försiktigt bort byxtyget på framsidan så lappen kommer fram. Snyggt!

• Jensa

Tips till alla mammor & pappor som köper barnbyxor och inte minst har problem med att de går sönder på nolltid - Missa inte chansen att tycka till och göra din röst hörd genom att besvara den här korta enkäten (tog mig ca 40 sekunder tror jag): https://sv.surveymonkey.com/r/barnjeans 

• I969

Jag syr på lappar på utsidan med sicksack, sådääär snyggt... Så tack tulip79 det där med urklipp ska jag testa!

Svar på tråden trasiga knän barnbyxor