• Chicic

Klänning, vad har man till???

Hej!

Ska på 35-årsfest nästa helg. 50 personer bjudna, vi ska vara inomhus.

Tänkte ha en rosamönstrad OddMolly klänning, men vad har jag till? Klänningen är kort, slutar ovanför knäna. Tänkte ha en svart kort kofta till (klänningen har smala axelband) men benen då? Strumpbyxor, kan man ha svarta sådana i september? Eller det är för tidigt?
    Skor? Svarta pumps med kilklack? Doctor Martens i svart lack?

Hjälp mig e ni snälla!

• Svar på tråden Klänning, vad har man till???
  • Duckan

Svart kofta till rosa klänning känns lite hårt, om du förstår hur jag menar. Du har ingen ljusare att ha? Om så, ta den. Doc Martens till känns inte festligt utan en nättare sko tycker jag.

• Emelie 1987

Jag håller med, jag tror inte allt för mycket på svart till en rosa klänning. Ta gärna något ljusare. Samma med skorna, satsa på något ljusare om du har.

En man, två barn, tre älsklingar
  • Chicic

Kanske en naturvit kortare kofta, det har jag faktiskt en. Bruna kilklackspumps (snyggt ljusbruna) till, kanske? Men p benen då? Svårt!!

• elyse
    Chicic skrev 2013-09-11 11:29:35 följande:
    Kanske en naturvit kortare kofta, det har jag faktiskt en. Bruna kilklackspumps (snyggt ljusbruna) till, kanske? Men p benen då? Svårt!!
    Transparenta strumpbyxor?
  • Emelie 1987

Strumpbyxorna får också vara ljusa. Naturvit kofta och ljusbruna pumps är annars riktigt bra.  

En man, två barn, tre älsklingar
  • Chicic

Hudfärgade strumpisar... Ryyys, då tänker jag på sådana där fula som tanter brukar ha... "Amber" heter färgen, tror jag. Tips på snygga?

• Chicic

Hudfärgade strumpisar... Ryyys, då tänker jag på sådana där fula som tanter brukar ha... "Amber" heter färgen, tror jag. Tips på snygga?

• Duckan

Haha, exakt samma tanke. Har själv aldrig ljusa nylon, men det finns de som hittar en bra nyans.

• cirkusmusen

Doc martens låter supercoolt till en rosamönstrad klänning!!! :D

Självklart kan du ha strumpbyxor såhär års :)

• cirkusmusen

Hur ser klänningen ut förresten? Jag tror att det blir för sockersött om du har en ljus kofta till. Jag verkar vara den enda här som röstar på svart.

• Siilje

Jag kanske har jätte udda smak men jag gillar kontraster. En nätt klänning tycker jag är snyggt med lite grövre stövlar/kängor eller stövletter till. Tex en enkel plain klänning från hunkydory och stövlar från tex lilimill,eller varför inte dr matrins gärna med en modell större på väska också och så diskreta örhängen och en tunn halskedja. Så tycker jag

Svar på tråden Klänning, vad har man till???