4 1/2 månaders vaknar flera gånger per natt
Hej alla! behöver er hjälp och få lite tips och råd hur jag ska få min dotter att sova hela nätter igen!
Hon är 4 1/2 månad har har sedan ca en månad tillbaka börjat vakna flera gånger per natt. Tidigare "vaknade" hon endast en gång runt kl 2-3 enbart för att äta, somnade om direkt. Vaknade sedan för dagen ca kl 6.
Hon somnar kl 19-19:30. Vaknar kl 23, 02, 04, 06. Jag får ingen sammanhängande sömn och vet snart inte vad jag ska göra!
Jag helammar och hon får bröstet varje gång hon vaknar, då brukar hon somna om, ibland inte. I några nätter nu har jag gett henne mat kl 22-23 och när hon vaknar på natten gett henne nappen. Det funkar väl sådär. Hon blir sur och klarvaken och är vaken i ca 2 h. Till slut somnar hon om men bara i ca 1 h så runt kl 5 får hon bröstet ändå.
Hon sover i egen säng bredvid mig så jag bär över henne till mig när hon ska äta. Hon äter ca var tredje timma på dagen. Är för övrigt en frisk, glad och nyfiken tjej som följer kurvan som hon ska, ligger t o m lite över. Har börjat med några teskedar gröt innan amning och läggdags sen en vecka tillbaka.
Snälla hjälp!