• Omogen citron

Tips på bråkande katter

Jag tog in en katt jag hittade på gatan för två veckor sedan och nu har han tagit över hela lägenheten. Mot mig är han snäll och go, precis som han är mot alla som kommer på besök. Men mot de andra katterna är han hemsk.

Jag har två katter sedan innan. En extremt lågrangad hane (han blev ut mobbad där han var förut) och en troligtvis lågrangad hona (som också blev mobbad, men här har hon bestämt sedan hon kom)

Den nya hanen tränger upp min hona i ett hörn, jamar ett väldigt speciellt jam (har inte hört det förut) han struntar i att hon fräser och trycker ihop sig allt hon kan. Så börjar de slåss, stoppar jag dem inte ligger det stora tussar av honans päls över hela golvet.

Jag har Felway i vägguttaget, men det hjälper inte. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Tips på bråkande katter
  • Omogen citron

Jag kan tillägga att honan numera bor i klätterträdet (den nya hanen gillar inte att klättra) och att min hankatt bor under min säng. De kommer bara fram/ner för att äta och dricka.

• nemo1

Var den nya kastrerad? Om så är fallet så ska du nog snabbt försöka omplacera den sista. Annons på Blocket som du förnyar en gång i veckan så att den hamnar överst. Det som krävs är en mycket bra bild och text.

• Omogen citron

Ja, alla är kastrerade, den nya också. Tror du inte det kan fungera på något vis? Han är fortfarande väldigt mager (dock på bättringsvägen) då jag hittade honom var han så mager att revbenen syntes, svansen var bränd, han hade runt 30 fästingar och haltade.

• nemo1

Har du möjlighet att sätta honom i eget rum ett tag till med nätdörr?

• Omogen citron
    nemo1 skrev 2013-09-09 13:45:20 följande:
    Har du möjlighet att sätta honom i eget rum ett tag till med nätdörr?

Det ska jag testa, tack! Jag har ingen närdörr, men kan skaffa.
Svar på tråden Tips på bråkande katter