• Anonym (Ledsen)

Blöder.. Och blöder.. Normalt?

Hej!
    Kanske kan jag hitta någon här som varit med om liknande..
    Jag hade äl (enligt vul) på en onsdag, precis en vecka senare sent på kvällen fick jag mens.

Blödde sparsamt (typ 1 1/2 liten tampong sammanlagt i 2dagar (lite mensvärk) sedan kom det INGENTING på natten till lördag. Nästan 1/2 liten tampong på lördag dag.

Sedan dess har jag haft flytningar (röda, bruna, rostfärgade, rosa, cremefärgade) som vid något tillfälle kommit i trosan men annars bara när jag torkar mig. Och ibland har det varit torrt i flera timmar.

Är inne på dag 12 sedan allt startade, så det har varit 8 dagar med såna här flytningar.Jag har inte mensvärk men en dov känsla att ngt är konstigt. Inga gravsymptom.

Är rädd att ngt är jättefel! Ska till gyn på fredag.

Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Blöder.. Och blöder.. Normalt?
  • Anonym (a)

Hej TS,
    blöder du alltid så lite vid mens? Det låter inte riktigt som mens tycker jag.
    Man kan ju få blödningar av att ett befruktat ägg fäster och det är inte ovanligt att man blöder i början av graviditeten. Man kan också blöda om progesteronet är för lågt.

Två saker som du kan kolla upp själv är grav.test samt mäta din temperatur i vila. Om temperaturen inte har höjt sig efter äl så kanske ägglossningen inte blev riktigt bra så att gulkroppen inte producerar tillräckligt med progesteron det kan göra att du blöder. Detta kan dock vara svårt om du inte riktigt vet vad du har för temperatur. Men om du inte normalt har väldigt låg eller hög temp så borde en temperatur över 37.0 tyda på att du har tillräckligt med progesteron.

Å om du är jätteorolig så ring och försök få tiden flyttat till tidigare i veckan! Kram

Svar på tråden Blöder.. Och blöder.. Normalt?