• Fridaa87

Vårdnadsbidrag i Ludvika??

Hejsan! Har hört att man kan söka vårdnadsbidrag om man har sina barn hemma istället för att ha dagis. Är det någon som fått igenom en sån ansökan? Läste på Ludvika kommuns hemsida att det inte har införts här i Ludvika ännu, är det någon som vet OM det kommer införas?? skulle göra STOR skillnad i plånboken!!

• Svar på tråden Vårdnadsbidrag i Ludvika??
  • garttin80
    Fridaa87 skrev 2013-09-06 21:33:55 följande:
    Hejsan! Har hört att man kan söka vårdnadsbidrag om man har sina barn hemma istället för att ha dagis. Är det någon som fått igenom en sån ansökan? Läste på Ludvika kommuns hemsida att det inte har införts här i Ludvika ännu, är det någon som vet OM det kommer införas?? skulle göra STOR skillnad i plånboken!!

Hej! Jag tänker tvinga dem att införa det! Jag har gråtit hela dagen för att jag är tvungen att sätta min ettåring på dagis. I morgon skall jag ringa dem. Du får gärna ringa dem oxå så dom ser att det finns efterfrågan på det. Maila mig gärna på furunaskarlsson@gmail.com Mvh/Katrin
  • Fridaa87

Åh skönt med fler! Har skrivit mail till kommunen och frågat men fick ett kort svar som löd 'det är inget vi tänkt införa i kommunen' :-/ Vad gör man?? Vi kanske på nåt vis kan hjälpas åt att tjata?! Tack för du svarade och du får gärna skriva tillbaka också!

Svar på tråden Vårdnadsbidrag i Ludvika??