• Anonym (undrar)

hur ofta får man träffa ett lvuat barn/frivilligt placerat barn?

Hej, mitt 11-åriga ska eventuellt lvus eller placeras. Jag undrar ni som har placerade barn lvu eller frivilligt..hur ofta träffar ni barnet? får barnet sova hos er? hur gammalt är ert barn?

• Svar på tråden hur ofta får man träffa ett lvuat barn/frivilligt placerat barn?
  • TaSe

Det är olika, beroende på varför barnet placeras och vad familjehem samt soc anser. Vissa träffas en gång i veckan, vissa varannan helg, vissa inte alls.

• Anonym (undrar)

Barnet placeras för den har diagnos och soc anser att jag inte fullt kan tillgodose mitt barns behov. Barnet har större behov än vad jag kan tillgodose. Jag är inte dålig förälder men jag är inte tillräcklig heller.

• Anonym (Undrar 2)

Det beror nog på varför barnet blir placerat. Varför ska hon/ han bli detta? Kram

• Anonym (undrar)
    Anonym (Undrar 2) skrev 2013-09-06 17:58:38 följande:
    Det beror nog på varför barnet blir placerat. Varför ska hon/ han bli detta? Kram

Det skrev jag ovan, kram
  • TaSe

Lvu på eget beteende eller motsätter du dej placering? Vanligtvis är det lättare för en sol-placering att komma hem och hälsa på. Till en början kan också familjen motsätta sig tät kontakt, beroende på hur mycket de vill/behöver/kan jobba med barnet.

• Anonym (undrar)

Om vi inte hittar en lösning inom släkten, så vill jag mitt barns bästa..nej jag motsätter mig inte placeringen om det är bra för mitt barn.

Svar på tråden hur ofta får man träffa ett lvuat barn/frivilligt placerat barn?