• Chickie

Andfådd och yr - ska det vara så här?

Hej! Är i vecka 38 - exakt två veckor kvar till BF imorrn - och detta börjar bli löjligt nu. Det började med att jag inte kunde ligga på rygg för att jag då blev yr, illamående och andfådd (Vena Cava-syndrom antar jag) - sen kunde jag inte ens ligga på sidan och nu hittar jag ingen position som funkar - sittandes, ståendes, liggandes... Får panik snart, vad ska jag göra?!

Och en annan fråga, hur funkar det här med havandeskapspenning? Tar just nu ut föräldraledighet men känner mig för dålig för att ens förbereda för nya bebisen eller hämta dottern på förskolan. Känns så synd att slösa bort föräldradagar på att vara sjuk. Kan man få havandeskapspenning för detta tro??  

• Svar på tråden Andfådd och yr - ska det vara så här?
  • sommarskatt

Har samma som du, yr illamående och anfådd, ibland även då jag liggerpåsidan,intekul! Förhoppningsvis inte farligt för liten. Hur ska man annars kunna sova?

• Chickie

Jobbigt!! Jag har faktiskt tid hos doktorn nu i eftermiddag för min barnmorska sa att det är värt att kolla upp ifall att. Det är nog bara normalt men skönt att få höra det i så fall så man iaf slipper oroa sig. Sååå obekvämt! Hur långt gången är du? Jag brukar få somna sittandes framåtlutad och sen dimpa ner när jag är så trött att jag inte tänker på andningen...

• sommarskatt

V36, jo det absolut inte kul. Kul att höra vad läkarn säger om detta, man vill inte lägga sig på kvällarna!

• Chickie

Hade något lågt blodtryck (100/63) så läkaren tyckte jag skulle gå på ul ifall att, även fast det inte borde ha något samband med bebisen. Den rör sig som vanligt så jag väntar till nästa vecka när läkaren på min mvc är tillbaka (måste annars gå och vänta på akuten)..

Nej precis, man drar sig för att lägga sig. Somnar inte förrän vid 1-2-tiden och vaknar jag igen är det kört att somna igen. 

Svar på tråden Andfådd och yr - ska det vara så här?