Hjälp!
Vad gör man när mamman inte sköta sina barn? t.ex.: klä sonen i klänningar, måla hans naglarna, som gör att pojken blir mobbad på dagis, ger bara bröd med smör och nudelsoppa som hon kallar det [snabbnudlar som simmar i vatten], ingen kött, ingen kyckling eller fisk eller stora mängder grönsakerna som kan hjälpa till med alla vitaminer, mineraler, proteiner osv som ett barn som växer behöver?
Vad gör man när dottern har haft hur många hål som helst i tänderna innan hon blev 8 och nu de håller på att dra bort en till tand, bara för att mamman kan inte hantera henne och förhandlar barnen med godis osv????
Vad gör man när barnen kommer till en, med tårar i ögat och berättar hur hans mamma inte lyssnar på honom, hur mamman inte orkar göra något (hela sommaren har de varit inomhus, för hon jobbar nattt och orkar ingenting)
Vad gör man när barnen gråter och säger till en att de vill vara längre hos oss??? De har sagt till mamman med, men hon bara säger "ja, jag vet :( "...
Vad gör man när man vänder sig till familjerätten och den enda de säger är "skaffa en advokat"?
Vad gör man när man ha inte pengar, eller hemforsäkring?
Vad gör man när man vet att man får ingen hjälp alls och barnen fortsätter ha det dåligt hemma hos ensamvårnadshavare?
Vad gör man när pappan forsöker gör ALLT som han kan för att få hjälpa sina barn fri från lögner, hot och istället ge allt uppmärksamhet ett barn behöver?
Vad gör jag som sambo till pappan och lösasmamma till dessa underbara barn???
Det är klar att jag älskar min sambo och hans barn, därför står jag här och forsöker hjälpa med vad jag kan, men det känns chanslös när mamman kan lag inside-out och använder allt hon kan för att förstöra det vi bygger i den korta tid vi har barnen (bara 4 dagar om månad), som är inget annat än att försöka ge ett bra liv för dessa barn?
Mamman saboterade t.o.m tiden på familjerätten (i morgon) genom att forsöka få kontakt förbud for oss och tog nästa umgänge, som skulle vara nu i helgen... alltså, pappan VILL verkligen ha umgänge med sina barn... det ville mamman också, men sedan jag har varit med, allt förändrats... jag menar, hur dum man får bli!!!
Barnen behöver sin pappa. även om mamman tycker inte om pappas ny sambo!
(p.s. ni kan snälla radera min sista inlägg i den andra trådet, tack!)