Min bror super sig redlös , det har gått för långt, AKUTHJÄLP
Min bror är helt sjuk i huvudet och på senare tid har vi fått veta massa saker om honom och dessutom så dricker han ofta och mycket, han kan inte kontrollera alkoholen. Dessutom tror vi på att han har någon form av diagnos ( adhd, bipolär ? ) han väntar på utredning som tar tid..
Nu har det spårat och vi vet inte vad vi ska göra, han söp och var aspackad på stan kl 10 i morse där av ren slump en av våra bekanta såg han och ringde polisen då han bara låg ned... han hörde inte av sig till oss och flera timmar senare hittade en av oss syskon honom på stan, skitig, röd över kroppen och stank sprit. Vi försöker med allt just nu, ringde psykakuten men de tar bara in dem som är riktigt sjuk och hänvisade till alkohol & drog center men det är verkligen akut han mår riktigt dåligt..
Han tar inget ansvar, sticker ifrån sin flickvän och barn i några dagar,super, är otrogen för ett sen be om ursäkt och gråter av ånger. Han säger till och från att livet är värdelöst och att ingen bryr sig men hela hans familj och flickvän bryr sig och vi har hållt på i flera år med hans beteende.
Detta håller på spårar totalt och vi är desperata efter hjälp så jag skriver här., vad ska vi göra? vart kan vi ringa ? Han behöver akuthjälp nu och inte om några dagar, han lyssnar inte på någon och tycker att vi bara tjatar.