• Copyjulia

Hur sluta amma + amning och mammografi.

Jag ammar fortfarande min snart 10 månaders son. Inte så mkt på dagen, men flera gånger varje natt. Skulle vara skönt att inte amma fullt så mycket nattetid men det är i princip det enda som kan få honom att somna om. Flaska vill han inte ha. Han är knappast hungrig för han äter massor av vanlig mat dagtid och en stor portion gröt innan han går och lägger sig. 

Jag ska dessutom göra mammografi snart eftersom jag fyller 40 i år. De sa att det gick bra att göra när man ammar men jag har hört av flera andra att det inte gick att få så bra bilder. Dessutom lär väl mjölken spruta över hela rummet. Någon som ammat och gjort mammografi? Jag skulle väl kunna vänta tills jag slutat amma och göra den då, men som det känns nu kommer han aldrig sluta amma... Vi ska dessutom flytta utomlands ett tag så jag vill få det gjort innan. 

• Svar på tråden Hur sluta amma + amning och mammografi.
  • Tangent

Jag gjorde mammografi när jag ammade, men då ammade jag bara en gång per dygn eftersom sonen var flera år gammal. Bilderna blev bra.
    Men om bilderna inte blir bra ska det finnas något annat sätt att kolla, jag tror att det var med ultraljud. 

• Copyjulia
    Tangent skrev 2013-09-06 12:58:35 följande:
    Jag gjorde mammografi när jag ammade, men då ammade jag bara en gång per dygn eftersom sonen var flera år gammal. Bilderna blev bra.
    Men om bilderna inte blir bra ska det finnas något annat sätt att kolla, jag tror att det var med ultraljud. 
    Vad bra! Jo, jag vet att det finns ultraljud men man kan upptäcka saker med mammografi som man missar med UL.
Svar på tråden Hur sluta amma + amning och mammografi.