• JennyStar88

Minimundus amningste eller halonbladste få igång mjölken?ng

Vilket funkar bäst att få igång mjölken? Just nu ammar min dotter lite men måste ge henne ersättning också mellan 30-60ml dricker hon och vill verkligen att hon bara ska amma, men hon hade gått ner lite för mycket i vikt så var tungen att he ersättning också. dottern är nu 2 veckor. Tycker hon nu helst verkar äta bäst ur flaskaoch vill amma henne inte ge flaska. Hur ska jag göra. Vilket av dessa te ha hjälpt er bäst? Kan man kanske ta båda två annars? Vill verkligen få igång amningen så jag kan helamma min dotter =) Så kom gärna med alla möjliga tips =D

• Svar på tråden Minimundus amningste eller halonbladste få igång mjölken?ng
  • VilkenLycka

Jag har använt både Minimundus och Weledas amningste och båda gav omedelbar effekt på mig. Jag har riktigt känt hur mjölken runnit till och fyllt på. Absolut inget jag kunnat dricka för skojs skull
    Hoppas det kan funka för dig också. 

• NLAL

Favoritar då jag ska försöka få igång amningen igen!

• malzac

Jag har aldrig använt något av det så kan inte uttala mig om just te, men om du är rädd att din dotter blivit lite för van vid flaskan så testa att koppmata istället - då riskerar du inte tuttförvirring. Du kan även använda ett tillmatningsset som låter dig ge tillägg och amma samtidigt. Det skapar inte heller tuttförvirring och som bonus så stimuleras dina bröst lite extra vilket hjälper till att öka på mjölkproduktionen. Här finns t ex:
    www.apotea.se/medela-sns-tillmatningsset 

Rent allmänt så är det att amma/snutta så mycket som möjligt, och så mycket hud mot hud som du bara kan som gäller för att öka på mjölkproduktionen på effektivast sätt. Mitt bästa tips är att parkera dig i sängen eller framför TVn i ett par dagar och låta henne ligga (naken eller med blöja) vid bröstet precis hur mycket som helst (natt och dag).

Jag vet inte hur det egentligen ligger till för dig i och för sig, men om din bebis verkar pigg och nöjd och glad efter amning så försök att inte erbjuda tillägget. Då vill hon ha bröstet fortare istället vilket återigen ökar på mjölken. Tillgång och efterfrågan helt enkelt.

Och här finns tips på typ av mat som kan hjälpa:
    www.familjeliv.se/Forum-3-38/m70284569.html

Lycka till! 

Svar på tråden Minimundus amningste eller halonbladste få igång mjölken?ng