• bellan

Teckenblödning? Hur lång tid?

Har de senaste kvällarna haft otroligt mycket sammandragningar och endel som har gjort ont. Ibland mer eller mindre regelbundna. Men så fort jag har gått och lagt mig i sängen så har allt stannat. 
    Var hos BM i förrgår och gjorde en hinnsvepning. Hon konstaterade även att jag var öppen 2 cm och att tappen börjat mjukna.
    För 10 minuter sedan upptäckte jag lite strimmigt blod på pappret när jag torkade mig. Ringde in till förlossningen och hon sa att det kanske kunde vara dags snart..
    Slemproppen gick för en vecka sedan och jag har gått över 8 dagar.

Vad tror ni? Hur lång tid tog det för er efter teckenblödning?

• Svar på tråden Teckenblödning? Hur lång tid?
  • The Fugly

Ungefär 6 timmar senare ringde jag förlossningen och sa att jag behövde få komma in då det dröjde inte så länge innan det drog igång!

Spännande, håller tummarna för att du slipper vänta länge :)

• bellan

Började värkarna 6 timmar efter blödningen? 
    Åhh jag hoppas också! 

• The Fugly

Värkarna började några timmar tidigare än så men efter sex timmar var de på den nivån att jag ringde förlossningen och ville börja åka in.

Känner du något nu?

• bellan

Fick åka in på förlossningen vid 16t-tiden då det kom mer blod. Tyckte det va ganska mycket och blev rädd. Men det var bra med bebis i magen så vi fick åka hem igen. Men den senaste timmen har jag haft ganska kraftiga sammandragningar. Nästan så jag måste andas mig igenom de. Så det kanske är på gång nu :D

Svar på tråden Teckenblödning? Hur lång tid?