• Bibbiz

Använder ni väskor i äkta Läder?

Har funderat med några kompisar hur människor använder läderväskor numera.

Om ni anväder så vad har ni för model /märke?

Hur mycket använder ni dem?

Om ni inte använder så varför?

Tack för era svar ;)

• Svar på tråden Använder ni väskor i äkta Läder?
  • Majsan70

Det händer, men inga särskilda märken.. Bara väskor jag kan hänga snett över axeln. Absolut inga tantväskor om bärs  iarmbågsvecket eller i handtag.

Men just nu använder jag en barnryggsäck i form v en dinosaurie i hårdplast.

• Duckan

Jo, jag har två läderväskor. Den ena använder jag i princip varje dag, den andra är lite mer av en sommarväska pga färgen.

• Dr Mupp

Nej, den är gjord i skinn. Espirit, svart och perfekt,

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • ica
    Virriga Vera skrev 2013-09-04 13:02:22 följande:
    Ja, jag vill inte ha annat än skinn eller läderväskor. De håller länge och åldras snyggt.
    Min äldsta är nog nämre 30 år. Håller nog lika länge till.
  • nelly82

Jag har bara väskor i skinn eller tyg. Läderimmitation tycker jag inte är snyggt alls! Investerar hellre i en snygg skinnväska för 1500 än ett gäng plastiga väskor som skavs sönder relativt snabbt. Dessutom, som någon sa, skinnväskor åldras snyggt!

• ansen

Jag har en svart läderväska från MARC by Marc Jacobs. Jag använder den varje dag, till vardags, till fest...allt!

Classic Natasha heter väskan! Enkel, snygg och passar till allt. Tidlös!

• Omogen citron

Nej, jag använder inte läder, skinn, päls eller dylikt alls. Jag är vegetarian, så det skulle bli lite fel, och inte kännas särskilt bra.

• Zoja

Nej, skulle aldrig falla mig in att köpa en väska, eller något annat, i läder. Är starkt emot kött/päls/skinnindustrin. Finns material som håller lika bra som läder och som ser lika bra ut, hittar hellre de produkterna, då slipper man skinnstanken också!

• Virriga Vera
    Zoja skrev 2013-09-04 19:00:44 följande:
    Nej, skulle aldrig falla mig in att köpa en väska, eller något annat, i läder. Är starkt emot kött/päls/skinnindustrin. Finns material som håller lika bra som läder och som ser lika bra ut, hittar hellre de produkterna, då slipper man skinnstanken också!
    Faktiskt så har jag inte hittat något som håller lika bra som mina skinn/läderväskor. Jag har 1 stor lädertrunk som är närmare 60 år gammal och den är så snygg. En svart jägarväska som jag fick ny för 40 år sedan och som faktiskt är snyggare nu än då. 1 Mulberryväska som jag köpte för 2 år sedan som ser helt ny ut och som bara blir vackrare ju mer jag använder den. 1 st portfölj/väska som är mer än 50 år gammal som jag ärvt av min pappa som är så vacker och snygg (inte pappa då, utan väskan). Jag tvivlar på att plastväskor håller så länge och blir bara finare ju mer du använder dem.
Svar på tråden Använder ni väskor i äkta Läder?