För mycket mjölk
Jag behöver hjälp med att få ner mängden mjölk. Sonen är 4 dagar gammal, mjölken har runnit till och jag har så stora, knöliga, hårda bröst så jag nästan spricker. Sonen får amma hur mycket som helst, dessvärre snuttar han mest, vilket har inneburit att jag har fruktansvärt ont och har fått blåsor och sår. Jag använder amningsnapp och det hjälper ju en del. Idag har jag också testat PureLan, men jag tyckte att det gjorde ganska ont, men det kanske hjälper ändå? Jag känner så väl igen det med mina två tidigare barn där jag hade stockningar, svamp och överproduktion.
Jag vill verkligen inte ha det så här igen...
Så nu har jag gjort det. Jag har gett honom en napp, som han tog på första försöket, så kanske han inte behöver snutta upp mer produktion än vad han tänker dricka upp...
Vidare tänkte jag blockamma för att få ner produktionen lite, vill helst slippa pumpa. Jag låter alltid det bröst som han inte ammar vara fritt och så kan det rinna, men jag tycker inte att det rinner så mycket av sig själv. Är det någon som har något bra tips för att få ner produktionen lite snabbt, enkelt och smärtfritt?