• baby87

Vilken modell av märken Phil&teds e bäst?

Inom en månad kommer lillasyster o nu måste vi köpa syskonvagn Som rubriken lyder vilken av alla modeller e bäst Har fasnat för vibe modellen men den e så dyr såg t ex P&T classic me syskonsits o regnskydd för 4tusen men har dom samma funktion ?,,,att man kan fälla ner den med syskonsitsen ? Har kollat på video men visar inte mycket där 

(¯`v´¯)Pojke 080421 Pojke 120521 BF Flicka 131002(¯`v´¯)
  • Svar på tråden Vilken modell av märken Phil&teds e bäst?
  • baby87
    viseversa skrev 2013-09-03 19:10:02 följande:
    Köp INTE p&t alls.
    Okej varför inte? Finns de andra märken som e bättre då? Vill helst ha som den märken o dubbel
    (¯`v´¯)Pojke 080421 Pojke 120521 BF Flicka 131002(¯`v´¯)
  • viseversa

Jag har haft en p&t och det är fler minus än plus kan jag säga.

+ ÄR
    *Den är väldigt smidig och lättkörd

*Man kommer in i affärerna 

*man kommer in i hissar

*Den är skön att köra

*Den är snygg(tycker jag)

- ÄR
    *Den tillhörande sittdelen är minimal och fast jag bara hade 16 mån mellan mina barn så var den äldsta för stor och lång.

*Liggdelen är också mini och bebisen växer ur den typ på en gång. Min dotter fick sitta i sittdelen redan vid 4 mån vilket var aldeles för tidigt då hon inte var en bebis som var stadig i kroppen vid den åldern.

*Bebisen ligger bak som sagt och på sommaren blir det VARMT då det inte kommer in så mycket luft.

*Bebisen ligger också så långt ner att det är i nivå för alla avgaser.

*Sen när man byter sittdelen och sätter den bak så sitter ungen ÄNNU längre ner och ser inte speciellt bra.

*den är en MARDRÖM att köra på vintern pga det enda rörliga framhjulet är det typ omöjligt att ta sig över snövallar mm mm. Den välter skär ner i snön fastnar och man svär sig blå över helvetet. Spelar ingen roll om man kan låsa framhjulet den är värdelös i snö ändå. 

Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa

Regnskyddet på den jag hade(sport) var som en hel plastpåse man trär över vagnen vilket gjorde det varmt och fuktigt där inne och ett barn som fick cellskräck. ingen lucka man kunde öppna alltså. Dock vet jag ju inte hur regnskyddet är på dom nyare modellerna. 

Instagram...LOVALOVISA
  • Griseknoen35
    viseversa skrev 2013-09-03 19:28:33 följande:

Jag har haft en p&t och det är fler minus än plus kan jag säga.

+ ÄR
    *Den är väldigt smidig och lättkörd

*Man kommer in i affärerna 

*man kommer in i hissar

*Den är skön att köra

*Den är snygg(tycker jag)

- ÄR
    *Den tillhörande sittdelen är minimal och fast jag bara hade 16 mån mellan mina barn så var den äldsta för stor och lång.

*Liggdelen är också mini och bebisen växer ur den typ på en gång. Min dotter fick sitta i sittdelen redan vid 4 mån vilket var aldeles för tidigt då hon inte var en bebis som var stadig i kroppen vid den åldern.

*Bebisen ligger bak som sagt och på sommaren blir det VARMT då det inte kommer in så mycket luft.

*Bebisen ligger också så långt ner att det är i nivå för alla avgaser.

*Sen när man byter sittdelen och sätter den bak så sitter ungen ÄNNU längre ner och ser inte speciellt bra.

*den är en MARDRÖM att köra på vintern pga det enda rörliga framhjulet är det typ omöjligt att ta sig över snövallar mm mm. Den välter skär ner i snön fastnar och man svär sig blå över helvetet. Spelar ingen roll om man kan låsa framhjulet den är värdelös i snö ändå. 

Instagram...LOVALOVISA
    Jag hade en Explorer.... Kan inget annat än att hålla med.. Älskade den som singelvagn. En till nackdel är att vagnen väger mycket och kan välta om du inte tänker på hur du ställer den eller kör den.
  • LadyViolette

Har också haft p&T och kan bara hålla med, speciellt om liggdelen, vi fick också byta till sittdelen när sonen var 4 månader. 

• Griseknoen35

Dock så kom jag på att vi använde liggdelen som ett litet babynest i spjälsängen tills dottern var sex månader och armarna och benen mer eller mindre hängde ut på sidorna... Hon älskade att sova supertrångt i den.. Men en negativ sak till är att det kändes som att storebror mosade benen på bebis som låg under syskonsitsen....

Svar på tråden Vilken modell av märken Phil&teds e bäst?