• Aprildimma

Gick vattnet???

Vet inte vad jag ska tro nu! Vaknade i natt av att jag låg i en stor pöl med något blött, lakanet var bött, trosorna och även täcket var jätteblött. Trodde då att det var vattnet som gick, är i v 38+2 idag.
    Ringde in till förlossningen som sa att jag skulle kolla om det fortsatte komma och ringa sen igen. Väntade en timme kanske och nej det kom inte mer efter det. Hon på förlossningen sa att det då kunde vara urin eller flytningar och att jag  bara skulle avvakta.

Jag är 100 % säker på att det inte var urin för jag var uppe på toa inte långt innan detta hände så kan inte ens haft så mycket i blåsan,  och det luktade verkligen inte urin! Och hur kan man få så mycket flytningar att man vaknar i en stor pöl?? 

Jag kan inte släppa detta nu, det är ju en infektionsrisk om det var vattnet som gick! Jag kommer ringa dit igen men undrar om det är nån som varit med om samma? Vad kan det vara om det inte var vattnet som gick?        

• Svar på tråden Gick vattnet???
  • kaffetunnan

Klart det kan vara vattnet som gick. Men så orolig för infektion behöver du inte vara, speciellt om du inte badar eller har sex.
    Är du orolig ring igen eller åk in.

• lovvydovvy

Mitt vatten gick och efter ett tag kom inte något mer vatten för bebisens huvud stoppade det, han täppte till så att säga :)

• Resande

Det kan vara vattnet. Ta på en binda och se om den blir blöt efter ett tag. Lägg dig ner och vila och sen när du reser på dig så läcker det kanske igen. Det återbildas hela tiden men kan ta ett tag innan du läcker om det bara var yttre hinnan (finns tydligen två har jag fått lära mig här på fl).

• Aprildimma

Tack för svaren!

Jag fick åka in för kontroll och det var tydligen falskt alarm... Och bebisen mådde jättebra så nu är jag lugnad :) 
    Tycker dock det var en märklig upplevelse, men alltid lär man sig nåt nytt!    

Svar på tråden Gick vattnet???