• Rebster

Börjat äta oftare på natten Zzz

Hej!

Min tre och en halvt månaders dotter har börjat äta jätteofta på natten. För ca: två veckor sedan somnade hon vid ca: 21 och sov till 03, åt och somnade om. Vaknade sedan vid 05 ungefär åt igen och vaknade igen vid 07.00.
    Men nu...somnar vid 20-20.30 vaknar vid 12-01 och äter sedan hela natten med två timmars mellanrum. Hon snuttar inte heller utan klunkar i sig från båda brösten innan hon är nöjd. Hon äter inte alls lika ofta på dagen.
    Vad har ni för råd? Ska jag erbjuda bröstet oftare på dagen och truga i henne eller härda ut och låta det gå över?

• Svar på tråden Börjat äta oftare på natten Zzz
  • Natulcien

Det är ju en tillväxtperiod i den åldern. Du kan ju försöka mata mer på dagen, men annars är det nog bara att vänta ut det.

• malzac
    Natulcien skrev 2013-09-02 14:09:44 följande:
    Det är ju en tillväxtperiod i den åldern. Du kan ju försöka mata mer på dagen, men annars är det nog bara att vänta ut det.
  • Rebster

Aha, får se om det blir bättre om ett tag då. Är lite rädd att detta ska vara längre än en månad bara, he he...

• Coxia

Min kille är 3 månader och han äter allt som oftast 23,02,04,05,07 det är nog bara att härda ut. Jag brukar somna

Svar på tråden Börjat äta oftare på natten Zzz