• Blixtpatrullen

Gillar Britax Affinity jättemycket! Nån som vet nåt?

Var och provkörde lite vagnar idag. Trodde jag skulle fastna för Emmaljunga eller Brio Go, men icke. Hittade istället Britax Affinity som jag aldrig sett innan. Smidig och lättkörd, lätt att fälla ihop och enkelt att klicka av och på de olika delarna. Kändes också rejäl och inte skranglig som ex brio smile. Inte heller så mycket plastbitar som kan gå sönder. Det verkar också som att Britax babyskydd passar på chassit utan adapter vilket känns smidigt. Plus också för priset, på jollyroom kan man köpa den komplett för bara 6000 plus att man får ett presentkort på 500 då. Vad jag förstår är detta en ganska ny vagn, men någon här kanske har den och kan ge en recension? Eller anda tankar och erfarenheter, allt välkommet! Såhär ser den ut: www.babyland.se/britax-affinity-barnvagnspaket

• Svar på tråden Gillar Britax Affinity jättemycket! Nån som vet nåt?
  • lightfish

Köp!! Du kommer inte att ångra dig. Jag har haft (och har) Britax och det är bra kvalité! Jag älskade verkligen klickfunktionen.

• WithLove

Vi hämtade hem våran Britax Affinity i helgen :) Känns som en kvalite vagn, lätt och smidig.

Min bror fick barn för 4 veckor sen och dom har också köpt en sån och verkar vara väldigt nöjda med den :)

• Blixtpatrullen

Kul! Återkom gärna när ni testat den lite med en recension. Det enda som personalen i affären sa som var negativt var att den har ganska små framhjul vilket kan göra den svår att köra i snö vilket iofs är jobbigt. Men å andra sidan bor vi i centrala Göteborg så det bör inte vara något större problem.

Vad tog ni för färg?

• WithLove
    Blixtpatrullen skrev 2013-09-09 18:23:21 följande:
    Kul! Återkom gärna när ni testat den lite med en recension. Det enda som personalen i affären sa som var negativt var att den har ganska små framhjul vilket kan göra den svår att köra i snö vilket iofs är jobbigt. Men å andra sidan bor vi i centrala Göteborg så det bör inte vara något större problem.
    Vad tog ni för färg?
    Jaha, det hade jag ingen aning om. Hoppas det inte snöar så mycket iår :D
    Viktigaste för mig var att jag ville ha en smidig vagn, inte för stor (är inte så stor själv, 158 cm ca 49 kg i vanliga fall). Och sist men inte minst vagnen, vikten på vagnen.

Vi valde black thunder, alltså svart färg :) Vilken färg gillar ni? När ska ni ha barn?

Jag återkommer med recension, vi är beräknade till sista sept.
  • Blixtpatrullen

Haha, nej precis! Vet inte om de överdrev för att de ville att vi skulle köpa en bugaboo istället...

Funderar också på svart. Gillar den lila men skulle nog tröttna fort. Tycker tyvärr inte de andra färgerna är så fina. Tog ni svart chassi också?

Vi ska ha först i mars så det är en stund kvar:)

• WithLove

Lila är fin, men det kan bli svårare att sälja en lila vagn. Den röda är rätt fin också.

Det blev svart chassi för oss, vit chassi gillade jag inte alls.

• Blivande mama

hej :)
    Jag provkörde en Britax affinity igår , Smidig och lättkörd! men jag är inte säker om framhjul vilket kan göra den svår att köra i snö och skog.

Någon vet om det finns vinterhjul att köpa till? eller erfarenheter?

Tack <3

• WithLove

Jag har kört min på vintern och det har funkat bra. Det har dock varit en mild vinter. Vet dock inte om det finns vinterhjul att köpa till.

Britax har för övrigt blivit uppköpt av Brio.

• Slumpan

Hej! Funderar på att köpa en britax affinity. Är ni fortfarande nöjda med den? Tycker det låter som en toppen vagn!

Svar på tråden Gillar Britax Affinity jättemycket! Nån som vet nåt?