• vaniljkaka

När blir mina bröst lika stora igen ? (ammat)

Precis slutat amma, det ena bröstet har alltid varit större och haft mer mjölk, men när försvinner mjölken ur brösten och blir normala igen? Svårt att hitta bh när ena bröstet behöver en kupstorlek större än de andra :P

• Svar på tråden När blir mina bröst lika stora igen ? (ammat)
  • Vinterankan

För mig har det ändrats och blivit tvärtom. Det ena bröstet har alltid varit lite större och under amning har det varit mer mjölk i det bröstet men nu när jag slutade amma andra barnet för ett år sedan så är det andra bröstet större. Vilket kanske inte besvarar din fråga, mer en kul grej bara...

• skogsvitter

Det har bara tagit några dagar för mig innan mjölken liksom helt försvunnit och brösten blivit som vanligt, men beror nog mycket på hur tvärt du slutat och hur mycket du ammat innan?

• mamalikola

Jag hade precis som du, ett bröst har alltid varit lite större och hade alltid mer mjölk under amningstiden. Efter att jag slutat amma, vilket jag nu senast gjorde vid 13-14 mån och väldigt succesivt var mina bröst mindre än vad dom är som vanligt. Fortfarande med ett större än det andra. Det tog nog faktiskt nästan 2-3 månader tills dom blev som vanligt igen! Men olikheten mellan brösten gick bort snabbare, det tog nog några veckor bara.

Svar på tråden När blir mina bröst lika stora igen ? (ammat)