dagis letar fel på mitt barn hela tiden
Jag har 2 söner. Den ena 2,5 den andra snart 4. Mina barn är lika på många saker och olika på många, men problemet oftast är att vuxna jämför dom med varandra och på så sätt hittar fel på den äldste. Den lille är väldigt social, öppen och snabblärd bland folk öppet, den äldre är sådan hemma men bland andra folk är han mindre social, mkt blyg o.s.v Han har problem med talet, vilket vi, dagis och bvc haft möte om och kommit fram till att gå med han till både logoped och special pedagog, men nu är problemet att när det kommer till den äldre har dagis bara letat mer och mer fel hela tiden. Nu klagar de dagligen på saker. Det har gått så långt att jag får ont i magen varje gång jag ska hämta pågrund av detta och min son har börjat klaga på personalen hemma att de är dumma, säger han då han märker att de klagar så mkt på han, då de säger detta framför honom. Saker de klagar på är tex dessa. Han kasstar ibland sand på barnen. Han gillar inte lyssna på sagor ( vilket han gillar hemma) Han äter oftast väldigt lite lunch på dagis Han leker mest med lillebror ute De tycker det är oroväckande att han inte tycker det är obekvämt att fortfarande ha blöja ( hemma kommer han och säger när han bajsat men inte på dagis. Jag pottränar även både barnen hemma, men det går trögt. när de klagar på min son har jag jämt förklaring till alla hans beteenden. Men de verkar inte. Acceptera dessa utan det känns som de vill hitta nån slags diagnos på han. Vad ska jag göra? Jag gör mitt bästa med mina söner och mår inte bra av att de dagligen hittar fel på han. De har aldrig sagt att han gör nåt bra trots han har mkt positiva sidor. Behöver bra råd för det känns som de indirekt säger att de kommer kontakta socialen.