Jag gillar One World smycket på Familjesmycken. http://familjesmycken.se/smycken/one-world/ (Överhuvudtaget gillar jag smycken med som är gjorda speciellt till en person, med symboler, bokstäver, namn datum siffror etc.) Det här smycket är en världskarta, har sett det med diamanter infattade där personens barn var födda. De har också smycken för män och barn. Om mamman bär smycken kan ett fint smycke med en ingravering om barnet vara ett fint minne att ha med sig genom livet, också kul för barnet att kunna se och veta att smycket, runt mammans och barnets hals, var med redan i Kina och att det berättar deras historia.
Om det inte är något superpraktiskt, som salvor, bärsjal eller vällingsskakare, du är ute efter kan det passa med ngt som handlar om deras möte, något som blir ett minne och en del i deras historia.
Kanske vill du också skicka med en peng och en beställning att de ska köpa några saker i Kina som du vill ge barnet senare i livet. Ett litet djur ( det året som barnet är fött enligt det Kinesiska året) skuret i sten, kanske? Något fint kinesiskt klädesplagg i en storlek som passar barnet först om många år. Fina födelsedagskort, skrivpenslar, hårtofsar el pynt, något som ej tar allt för stor plats i packningen. Och kanske be dem köpa några pappersdrakar. Jag vet en adopterad liten flicka som är mkt duktig på att flyga med sina vackra pappersdrakar, som hennes föräldrar köpte när de var och hämtade henne i Kina. ( saker som har en rolig funktion kan ju även vara gångbara under de perioder, som ev kommer, när man som adopterad INTE vill märka ut sig med annorlunda kläder etc.)
Åh vad kul att köpa presenter till föräldrar och ett hett efterlängtat barn.
Grattis till faster/farbror-skapet!!!