• mammalovis

Hur fungerar Akta gracon som tandemvagn?

Jag har en 2,5-åring och en liten på 3 månader nu. Än så länge har jag kämpat på med enkelvagn och ståbräda, MEN det innebär att jag får begränsa oss till max 2 ärenden per gång, aldrig gå ut när hon är som tröttast strax innan sovvilan eller låta henne stanna hemma om jag har många ärenden, vilket gör henne jätteledsen och vi får dessutom många trotsutbrott på köpet. Så för att hon ska kunna följa med mer och jag inte gå iväg och känna mig stressad varje gång, är jag inne på att köpa en begagnad syskonvagn.

Tyvärr har vi dåligt med förvaringsmöjligheter i trapphuset, så antingen får jag ha en tandemvagn eller förvara syskonvagnen typ Babytravel i bilen.

Jag har bara sett en familj med Akta gracon och det som tilltalar mig är att båda barnen verkar kunna få utsikt om äldsta barnet sitter bak. MEN hur fungerar den i snö i vinter, hjulen är ju inte så stora? En babytravel har ju större hjul och är ju bredare och därmed stabilare ...  men kostar lite mer som jag förstått det. Äldsta barnet väger nu 15 kg i bara blöjan.

Någon som har erfarenhet av den, både med bebis och två sittande barn?      

Eller något likvärdigt alternativ som begagnad ligger på max 3000 kr.     

• Svar på tråden Hur fungerar Akta gracon som tandemvagn?
  • femhjärtan

Om du hellre vill ha barnen i bredd så är kanske Mountain Buggy duet något för er? Dueten är 63 cm bred (Acta graco är 66 Cm). Går att använda vagnen som singelvagn också tillsammans med MB's shoppingväska. Vagnen kan beställas till bra pris från t.ex. Holland.

Svar på tråden Hur fungerar Akta gracon som tandemvagn?