• undrande03

Hur mådde ni mellan mf/ma & ett nytt +?

Hej.
    Hur mådde ni mellan ert mf/ma och er nya graviditet?
    Hur lång tid tog de emellan?

Själv fick jag mf för en månad sen i vecka 6-7. Sedan dess har jag mått lite knäppt. Men igår kom världens illamående och sköljde över mig och ömma bröst. Större bröstvårtor också.
    Kan de vara en ny grav? Eller är de kroppen som spökar?
    Tog ett test igår. Dock så hade jag vart på toa 1h tidigare, visade såklart negativt.

Men berätta era erfarenheter för mig!!

• Svar på tråden Hur mådde ni mellan mf/ma & ett nytt +?
  • En blå giraff

Jag fick ett tidigt mf i maj -10. Tror det var i v.6. Sedan blev jag gravid igen i okt -10 och den graviditeten gick bra. Mellan mf och plusset så spökade allting för mig. Jag trodde hela tiden att jag var gravid igen.

Ta ett nytt test igen om en vecka med morgonurin så borde du ju få ett säkrare svar om du är gravid igen eller inte.  

• Louie

Tror jag har ett pågående Mf/ ofostrig graviditet som är på väg ut, är i v10 jag följer gärna denna tråd, är ju rätt sugen på att bli gravid igen!

• undrande03
    En blå giraff skrev 2013-09-01 09:16:42 följande:
    Jag fick ett tidigt mf i maj -10. Tror det var i v.6. Sedan blev jag gravid igen i okt -10 och den graviditeten gick bra. Mellan mf och plusset så spökade allting för mig. Jag trodde hela tiden att jag var gravid igen.

Ta ett nytt test igen om en vecka med morgonurin så borde du ju få ett säkrare svar om du är gravid igen eller inte.  
    Känner igen mig. Mår superkonstigt!

Men jag ska testa om några dagar igen :)
  • undrande03
    Louie skrev 2013-09-04 21:16:52 följande:
    Tror jag har ett pågående Mf/ ofostrig graviditet som är på väg ut, är i v10 jag följer gärna denna tråd, är ju rätt sugen på att bli gravid igen!
    Nej fy! stackare :( :(
  • JoFia

Jag fick MA och skrapades 29 augusti. Jag var då i vecka 13 men bebisen endast i vecka 8.
    Fysiskt mår jag precis som innan graviditeten så jag har återhämtat mig bra. Jag mådde illa under hela tiden så på det sättet är det skönt att få vara sig själv igen.
    Psykiskt lite sisådär. Blir ledsen över andras graviditeter och räknar efter vilken vecka jag skulle ha varit i om allt gått bra. Störande att prinsessbarnet kommer exakt när vårt barn skulle ha kommit. Det blir jobbigt att jämföra.
    Nu inväntar jag första mensen innan vi ska försöka på nytt. Jag hoppas verkligen på ett snart plus så vi kan få gå vidare.

• undrande03
    JoFia skrev 2013-09-24 12:39:47 följande:
    Jag fick MA och skrapades 29 augusti. Jag var då i vecka 13 men bebisen endast i vecka 8.
    Fysiskt mår jag precis som innan graviditeten så jag har återhämtat mig bra. Jag mådde illa under hela tiden så på det sättet är det skönt att få vara sig själv igen.
    Psykiskt lite sisådär. Blir ledsen över andras graviditeter och räknar efter vilken vecka jag skulle ha varit i om allt gått bra. Störande att prinsessbarnet kommer exakt när vårt barn skulle ha kommit. Det blir jobbigt att jämföra.
    Nu inväntar jag första mensen innan vi ska försöka på nytt. Jag hoppas verkligen på ett snart plus så vi kan få gå vidare.
    Jag förstår dig precis! 
    Håller tummarna för  att det går snabbt för dig att bli återställd och att du snart får se ett + igen =)
  • Sagolina

Fick konstaterat ma vid ultra i v12, juli-12. Kom ut med hjälp av medicin och mådde som vanligt (fysiskt) genast nästa dag, förutom blödningarna som pågick i en vecka. Mensen efter ma (5veckor senare) höll på till och från i 2veckor, normalt 5-6dagar. Efter det blev jag gravid och har nu en härlig 3månaders pojke här hemma:)

• undrande03
    Sagolina skrev 2013-09-24 15:14:06 följande:
    Fick konstaterat ma vid ultra i v12, juli-12. Kom ut med hjälp av medicin och mådde som vanligt (fysiskt) genast nästa dag, förutom blödningarna som pågick i en vecka. Mensen efter ma (5veckor senare) höll på till och från i 2veckor, normalt 5-6dagar. Efter det blev jag gravid och har nu en härlig 3månaders pojke här hemma:)
    grattis till dig :))
  • Anonym (-)

Kanske inte riktigt samma sak. Men jag blev oplanerat gravid september -12 trots p-piller. Blev missfall i vecka 5-6 typ. Började då med p-piller igen, även om vi hade bestämt att behålla den gången. Men tidpunkten var inte bra för att försöka bli gravid igen så vi valde att skydda oss. Varje månad så var jag totalt skengravid, alla symtom som finns hade jag typ. I februari-13 så försvann äntligen alla symtomen och den månaden mådde jag väldigt bra och var glad över att slippa var skengravid. Dock så kom inte mensen, tog ett test och ja, jag var gravid!

Svar på tråden Hur mådde ni mellan mf/ma & ett nytt +?