• Orkide

Syskonvagn?

Hej!

Den 24 december beräknas vi få tillskott i familjen och vår son är då 2 år och en månad så vi behöver en vettig syskonvagn som klarar snö.

Mina krav på vagnen är att -barnen sitter brevid varandra (Observera vi vill inte ha syskonvagn där ett av barnen sitter under den andra).
    -Framhjulen ska vara svängbara
    -Sittdelen ska inte vara för trång eftersom sonen kommer ha vinterkläder på sig.

Jag gillar Bugaboo donkeyn eftersom den enkelt går att göra till singelvagn och för att sittsarna går att ställa åt båda hållen. Idag läste jag också om Emmaljunga Viking double. Men har några frågetecken på den bland annat om man enkelt kan ta bort sittdelen o enbart ha korg o liggdel ungefär som donkeyn. Någon som vet?

Har ni några tips på vagn? Tar gärna emot tips speciellt eftersom bugaboon är så larvigt dyr..

• Svar på tråden Syskonvagn?
  • Niju

Har kollat mycket syskonvagnar och verkar ha samma "krav" som jag...donkey är den enda som passar. Går att beställa från Holland...min donkey duo gick på 10320:- med en mugghållare och frakt. Bara vagnen här går ju på 14800...så ett par tusenlappar sparar man ;)

• Orkide

Men då fick du inga garantier på vagnen eller hur funkar det? För jag har hört att bugaboos vagnar kan ha lite problem
    Ibland :-/

• kokos11

Har samma problem!

Hittar inte någon vagn där man kan ha sittdelarna vända mot sej,(annat än donkeyn) då jag inte vill ha bebisen framåtvänd i början!
    Samt att sittdelarna inte ska vara för trånga, eller inte gå fälla ner ordentligt så att de kan sova i vagnen!
    Och så stabil så att man kan köra den i snö och terräng.

Någon skrev att deras 3åring inte rymdes i donkeyn, så blev lite tveksam..då blir det knappt ett år man använder den kanske..och då måste man ändå hitta en ny vagn ju, eftersom att en treåring kan väl behöva skjutsas i vagn rätt ofta också...?!=/    

• petsjo
    Niju skrev 2013-08-31 19:30:50 följande:
    Har kollat mycket syskonvagnar och verkar ha samma "krav" som jag...donkey är den enda som passar. Går att beställa från Holland...min donkey duo gick på 10320:- med en mugghållare och frakt. Bara vagnen här går ju på 14800...så ett par tusenlappar sparar man ;)
    jag är också intresserad av en donkey, varifrån beställde du din? Kan vara värt att kolla upp lite andra sidor att beställa ifrån om det blir så stora skillnader i pris. 
    tack!  
  • any19877

Vi hade basson duo syskonvagn till våra tvillingar . Den kostar runt 5000. Nu har vi babyjogger city double gt

• crsmejl

Vill också slå ett slag för basson duo. Har den nu till mina barn (1 o 3 år om några månader). Vändbara sitsar som jag upplever som rymliga. Hårddelarna är 74 bred, men suffletterna som är mjuka gör den 79 bred.

enormt prisvärd! 

• Mirella85

Om man söker på google så kan man få fram lite info om olika vagnar. som jag har förstått så är emmaljuna viking för mindre barn. läste någonstans att sittsen klara bara 15kg i vikt.

Ska med ha en syskon i dec då vår son kommer vara 2år och 2månader. men han vägar som sagt redan över 14kg.

tycker bugaboo är rent för dyr.. Sen ändå osäker om min son gillar sitta i den.

Är lite inne på baby jogger city gt men också kostar en del.

får väl gå kolla lite vagnar och se.. måste kunna köra i snö och grusväg. och gärna smidig i affären.

Är helt förvirrad över vad jag vill ha..

Har värdenst underbaraste son
  • Orkide

Ja det här med syskonvagn var ju inte helt enkelt! Ser att vi år några stycken med liknande krav.

År det någon som vet hur det fungerar med garantier om man tex beställer vagn (bugaboon som är så dyyr i sverige) från Holland?

Svar på tråden Syskonvagn?