• fahlgård

orolig, kartering honkatt!

Hej! Jag har en fråga och känner mig jätte orolig. Jag har en honkatt på åtta månader som kastrerades för 8 dagar sedan. Sedan dess har hon ingen lust att varken äta eller dricka,jag får ställa maten framför henne och då äter hon lite, vatten dricker hon inte alls utan det ger jag henne i munnen. Hon har alltid varit en glad katt som kommit överens med mina två små barn, men nu är hon aggressiv och gömmer sig mest. Är detta normalt? Första katten jag har och jag känner mig orolig. Glad för svar!

• Svar på tråden orolig, kartering honkatt!
  • Mette81

Har ingen katt idag men skulle nog rekommendera att du kontaktar din veteinär och kissen inte börja äta och dricka snart. De blir uttorkade. Kanske de oxå kan svara på frågor om förändrar beteende. Lycka till med kissen!!

• fahlgård

Varit i kontakt med veterinären och dom påstår att jag ska fortsätta mata henne men samtidigt har jag läst att hon borde vara hyfsat återställd nu. Så därför jag blir osäker. Mvh lina

• Jimman
    fahlgård skrev 2013-08-31 18:32:39 följande:

Hej! Jag har en fråga och känner mig jätte orolig. Jag har en honkatt på åtta månader som kastrerades för 8 dagar sedan. Sedan dess har hon ingen lust att varken äta eller dricka,jag får ställa maten framför henne och då äter hon lite, vatten dricker hon inte alls utan det ger jag henne i munnen. Hon har alltid varit en glad katt som kommit överens med mina två små barn, men nu är hon aggressiv och gömmer sig mest. Är detta normalt? Första katten jag har och jag känner mig orolig. Glad för svar!

Hur ser såret ut ? Är hon katstrerad? Inte steriliserad ?
  • nemo1

Boka omedelbart en tid hos en annan veterinär, det är absolut inte normalt att katten inte är sig själv efter en vecka. Hur fan kan veterinären säga att det inte är någon fara och att du ska MATA katten för att den ska få i sig något. Om jag vore dig skulle jag åka in omedelbart.

• fahlgård

Tack för svar! Helt ny här så vet inte riktigt hur man svarar på separata inlägg. Såret ser jätte fint ut, varken rött eller svullet. Hon är kastrerad. Ja veterinären sa till mig att jag skulle ge henne vatten så men jag känner ju att något är fel. Helt plötsligt känner jag mig rädd för min katt. Ringde akut i söndags och fick smärtstillande och något mot inflammation med mig hem men tycker inte de hjälper. Då åker jag in då. Jätte Tack för svar!

• Jimman
    fahlgård skrev 2013-08-31 19:55:12 följande:

Tack för svar! Helt ny här så vet inte riktigt hur man svarar på separata inlägg. Såret ser jätte fint ut, varken rött eller svullet. Hon är kastrerad. Ja veterinären sa till mig att jag skulle ge henne vatten så men jag känner ju att något är fel. Helt plötsligt känner jag mig rädd för min katt. Ringde akut i söndags och fick smärtstillande och något mot inflammation med mig hem men tycker inte de hjälper. Då åker jag in då. Jätte Tack för svar!

Ok här tas hela livmodern bort o då är det sterilisering , kastrering är ju ett ganska litet ingrepp ! Ring en annan veterinär!
  • Jimman

Tänker galet , det ska vara tvärtom , här görs kastrering inte sterilisering ! Jag som är trött , passar ju bra när jag ska iväg på ett nattskift

• Omogen citron
    Jimman skrev 2013-08-31 19:20:54 följande:
    Hur ser såret ut ? Är hon katstrerad? Inte steriliserad ?

Man stereliserar aldrig katter, de kastrerar man.
Svar på tråden orolig, kartering honkatt!