• nouva

någon som försökt sig på insemination hemma?

Har någon försökt insiminera själv hemma? Enligt rfsl så är det enkelt med en spruta och en bit plastslang. Men jag antar att oddsen inte är så höga för att det ska lyckas.
    Någon som vet eller har erfarenhet.

• Svar på tråden någon som försökt sig på insemination hemma?
  • Sylinda

Vi gjorde det med en anonym kontakt med fullträff första gången.
    Kändes helt ok då han kom hem till oss! Han hade papper från vårdcentral med även hivtest så det känns bra. Vänner till oss har försökt 5 gånger utan resultat för mycket pengar. Kanske för att den varit infryst på kliniken?

• alade

Det räcker med spruta, slang behövs inte. Det ska vara ungefär samma statistik som vid vaginalt samlag med utlösning i slidan.

• Babymaker71

Vanlig spruta för flytande medicin till barn fungerar utmärkt. Undvik glidmedel om ni kan då dom flesta har ett PH värde som inte gynnar spermien.
    Ju mindre hantering desto bättre tror jag på så har gjort mitt direkt i sprutan som kvinnan/paret sedan får ta hand om och så fort som möjligt inseminera sig efter att jag gått. Så har jag gjort när jag donerat men finns säkerligen många modeller med slang, kopp mm mm och troligen fungerar alla då dom rekommenderas vidare.

• anaxo

När vi var på fest hos bekanta för 15årsedan så kom barnfrågan upp att dom har försökt under flera år och funderar över hur för att åka till Danmark eller adoptera är kostsamt så de frågad om jag kunde tänka mig att hjälpa till jag blev frågande?
    men de tyckte att jag och min fru skulle fundera över saken eftersom han hade varit till doktor och fick besked att han ej kan.
    efter en tid så har min fru och vår vän pratat om vi bestämt oss, så när jag kom hem från jobbet så sa min fru att vi ska till våra vänner till på lördag och hon går med på att jag hjälper dom, efter en god middag så gick vi till deras sängkammare där jag hade samlag med min fru och han med sin men när det var dags för mig så fick det bli i henne efter tre veckor konstaterades det att hon var gravid det blev en helt underbar pojke och två år senare hjälpte jag till med en flicka men då åtgick det tre försök, vi bestämde alla regler från början så det är hans barn.
    Efter detta så har jag hjälpt fem andra par med barn
    Jag har även hjälpt frugans väninna med barn hon vill leva ensam utan man
    min största rädsla är att det ska vara fel på barnet som föds vad hade hänt då?    

• alade

Anaxo: vad hade ditt inlägg med något i tråden att göra? Tråden handlar om heminsemination. Du berättar om tidigare ligg. Ser inte riktigt hur ditt inlägg ger något till diskussionen.

• anaxo
    alade skrev 2017-06-01 19:10:23 följande:

Anaxo: vad hade ditt inlägg med något i tråden att göra? Tråden handlar om heminsemination. Du berättar om tidigare ligg. Ser inte riktigt hur ditt inlägg ger något till diskussionen.

insemineringen utfördes nästan som på det naturliga sättet och samtliga par som frågade mig om hjälp fick bestämma förfaringssättet och samtliga som jag hjälpt är väldigt tacksamma och har många gånger tackat och barnen är för dem det bästa som hänt.
  • Hallonmos
    anaxo skrev 2017-06-01 20:16:08 följande:
    insemineringen utfördes nästan som på det naturliga sättet och samtliga par som frågade mig om hjälp fick bestämma förfaringssättet och samtliga som jag hjälpt är väldigt tacksamma och har många gånger tackat och barnen är för dem det bästa som hänt.
    Sex och insemination är inte samma sak.
Svar på tråden någon som försökt sig på insemination hemma?